Nowe Porsche Macan S - szybszy od poprzednika

Filip Trusz
Lifting przyniósł Porsche Macanowi nie tylko garść nowości we wnętrzu, ale także lekką poprawę osiągów dla wersji S, gdzie pod maską pracuje trzylitrowa, turbodoładowana V-szóstka.

Bazowe Porsche Macan po liftingu ma pod maską przeprojektowany silnik 2.0 turbo R4. Jednostka wyróżnia się udoskonaloną geometrią komór spalania i filtrem cząstek stałych. Przed liftingiem Macan rozwijał 252 KM mocy, teraz to 245 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Inżynierom Porsche udało się jednak zatuszować lekki spadek mocy i Macan może się pochwalić identycznymi osiągami, co poprzednik.

 

Równocześnie z bazowym Macanem Porsche zaprezentowało mocniejszą odmianę S. Tutaj pod maską mamy już turbodoładowaną jednostkę V6 o pojemności 3 litrów. Silnik został mocno przeprojektowany - przykładowo, układ doładowania przeniesiono pomiędzy głowice. Dzięki temu V-szóstka ma szybciej reagować na wciśnięcie gazu. Kierowca ma teraz do dyspozycji 354 KM mocy (+14 KM) i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+20 Nm).

To przełożyło się na lekkie poprawienie osiągów. Dokładnie o dziesiątą sekundy. Przyspieszenie od 0 do 100 km to:

  • 5,1 sekundy
  • 4,9 sekundy, jeżeli na liście opcji zaznaczymy pakiet Sport Chrono (warto!)

Prędkość maksymalna to 254 km/h, a deklarowane średnie zużycie benzyny - 8,9 l/100 km. Na polskie ceny wciąż czekamy, na razie podano te w Niemczech i eSkę wyceniono na 64 356 euro.

Porsche Macan SPorsche Macan S fot. Porsche

Porsche Macan S otrzymał także wszystkie nowości, o jakich informowaliśmy Was w prezentacji bazowej wersji niemieckiego SUV-a. Pod spodem zamieszczamy odnośnik do większego materiału. Tu tylko przypomnimy najważniejsze punkty tegorocznego liftingu:

  • unowocześniony wygląd z czterema nowymi kolorami lakieru,
  • nowe LED-owe reflektory,
  • nowy system multimedialny z dużym ekranem dotykowym o przekątnej 10,9 cala
  • lista seryjnych funkcji obejmuje również Porsche Connect Plus (z modułem telefonicznym LTE i czytnikiem kart SIM), hotspot WLAN oraz szereg usług Porsche Connect,
  • asystent jazdy w korkach,
  • jonizator powietrza,
  • podgrzewaną przednia szyba,
  • kierownica GT, która nawiązuje do 911.

Karolina Pilarczyk: "Na zawodach muszę z prędkością 160 km/h dojechać na milimetry do ściany, ocieram się o drzwi przeciwnika. To walka gladiatorów."

Więcej o:
Copyright © Agora SA