W styczniu 2017 r. umarło w Polsce o 11 tys. osób więcej, niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Zabija nas smog

Tomasz Korniejew
Od smogu, pojawiają się coraz częściej problemy alergiczne, poważne choroby i śmierć. Trujemy się sami - tym, czym palimy w piecach i jazdą zaniedbanymi samochodami. Czy strefy czystego transportu rozwiążą sytuację? Pytamy o to Roberta Mularczyka z Toyota Motor Poland.

Smog to skomplikowane zjawisko, w którym swój udział ma wiele branż. Za ten, który pojawia się w Polsce, w dużej mierze odpowiadają piece domowe, w mniejszym - motoryzacja. Jednak to branża motoryzacyjna jest pod największą presją redukcji emisji szkodliwych związków do atmosfery.

Przesiadka Polaków do samochodów elektrycznych na razie niewiele by dała. Nasz system energetyczny nie jest w stanie „utrzymać” dużej sieci szybkich ładowarek, poza tym produkujemy energię głównie z węgla.

Efektem wyprodukowania 1 kWh prądu jest w Polsce wyprodukowanie 650 g CO2. Średniej wielkości samochód elektryczny zużywa na 100 km około 16 kWh prądu, czyli emituje 104 g CO2/km.

O tym, czym jest smog i co zrobić, by powietrze w Polsce było lepszej jakości, rozmawiamy w załączonym wideo z Robertem Mularczykiem z Toyota Motor Poland.

Zobacz wideo W styczniu 2017 r. umarło w Polsce o 11 tys. osób więcej, niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Zabija nas smog
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.