Honda Civic jest teraz o 130 mm dłuższa, o 30 mm szersza i o 20 mm niższa. Dzięki zastosowaniu nowej platformy podłogowej większe rozmiary nie wpłynęły negatywnie na wagę kompaktu. Wręcz przeciwnie - Civic schudł o 16 kg.
Oprócz oszczędności w masie nowa platforma jest też bardziej wytrzymała i o 52 proc. bardziej odporna na skręcanie. Rozstaw osi urósł o 30 mm. Większe rozmiary wpływają przede wszystkim na wyższy komfort podróżowania, zwłaszcza na tylnej kanapie, gdzie wygodnie mogą się rozsiąść nawet wysokie osoby. Bagażnik pomieści aż 478 litrów.
Plusy Civica to nie tylko przestronna kanapa i pojemny bagażnik, ale także praktyczna przednia część kabiny. Widać, że to model globalny, skrojony także pod amerykańskiego klienta - podłokietnik jest ogromny, a uchwyty na kubki pomieszczą największe puszki. W konsoli centralnej wygospodarowano dwie wygodne półki - ta na telefon oferuje indukcyjne ładowanie.
Warto pochwalić sam projekt kabiny. Jest elegancko i schludnie, a wszystko rozplanowano z głową. Spasowanie materiałów stoi na najwyższym poziomie.Znakomicie sprawuje się też ekran systemu multimedialnego i czytelny wyświetlacz między zegarami.
W Hondzie Civic zastosowano pokładowy system informacyjno-rozrywkowy Honda CONNECT nowej generacji, obejmujący m.in. 7-calowy wyświetlacz dotykowy oraz radio cyfrowe DAB. W systemie zainstalowano również aplikację AHA, która daje dostęp do muzyki, wiadomości i podcastów. Nawigacja satelitarna powstała we współpracy z uznaną firmą Garmin.
Civic wyposażony jest w armię asystentów kierowcy i systemów bezpieczeństwa. Oto wybrane z nich:
Liczba 10 oznacza dla Civica definitywne wkroczenie w motoryzację ery turbodoładowania. Do wyboru są dwa nowe silniki benzynowe z rodziny VTEC Turbo. Obydwa współpracują z standardowo z 6-biegową przekładnią ręczną lub ze skrzynią typu CVT.
Bazowa jednostka to trzycylindrowe 1.0 o mocy 129 KM i momencie 200 Nm (180 Nm z CVT). Litrowy silnik zbiera pochwały za kulturę pracy i osiągi. 10,2 do setki w wersji z CVT (z manualem jest o 0,2 s wolniej) to w codziennej jeździe wynik więcej niż wystarczający. 1.0 jest przyjemnie dynamiczny i chętnie wkręca się na obroty. Według producenta spala ok. 5 l/100 km.
Drugi silnik benzynowy 182-konny (240/220 Nm) R4 o pojemności 1,5 litra. Jednostka ta jest propozycją dla szukających naprawdę szybkiego kompaktu - pierwsza setka to kwestia 8,2 s.
Niedawno do polskiej oferty dołączył także diesel 1.6 i-DTEC. Jest to znany już z poprzedniej generacji Civica i z modelu HR-V silnik, ale nieco zmodernizowany. Zastosowano w nim stalowe cylindry i nową turbosprężarkę. Wprowadzone usprawnienia wpłynęły na obniżenie emisji NOx i apetytu na paliwo. Jednostka 1.6 i-DTEC oferuje 120 KM mocy przy 4000 obr./min i 300 Nm przy 2000 obr./min.
Do tej pory silnik wysokoprężny dostępny był tylko z 6-biegową skrzynią manualną. Obecnie do wyboru jest jeszcze 9-stopniowy automat. Honda Civic z dieslem i automatem przyspiesza do 100 km/h w 11 s i rozpędzi się do 200 km/h. Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta i mierzone wg nowej normy to 4,1 l/100 km.
Nowa Honda Civic chwalona jest za prowadzenie. W stosunku do poprzednika auto stało się sztywniejsze. Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe (standard w każdej wersji), a z przodu zastosowano kolumny MacPhersona. W opcji pojawiły się adaptacyjne amortyzatory. Nowy jest układ kierowniczy. Civic chętnie i precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicą. Jest bardzo zwinny, a jazda nim - zwłaszcza na krętych drogach - sprawia ogromną przyjemność.
Honda Civic dziesiątej generacji to zdecydowanie jeden z najciekawszych kompaktów, dostępnych na polskim rynku. Wyróżnia się na drodze odważną stylistyką, we wnętrzu zaskakuje przestronnością i praktycznością, świetnie się prowadzi, a pod maską pracują wydajne i oszczędne jednostki napędowe.
Partnerem materiału jest Honda.