Nowe Polo debiutowało pod koniec ubiegłego roku, szturmem zdobywając prestiżowe tytuły. Dziennikarze z całego świata uznali je za najlepsze auto miejskie na rynku, a Euro NCAP przyznało mu tytuł Best in Class 2017, co oznacza, że Polo to najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie. Jurorów konkursu World Car of the Year urzekły precyzyjne prowadzenie, przestronne wnętrze i nowoczesne systemy bezpieczeństwa, których w miejskim Volkswagenie jest mnóstwo.
Polo to wybór nie tylko dziennikarzy, ale też zwykłych kierowców. Powodów jest przynajmniej kilka. Auto występuje w Polsce w wielu konfiguracjach. Wersje wyposażenia są cztery, a większość z nich dostępna jest w kilku odmianach silnikowych:
Już najtańsza wersja Start jest standardowo wyposażona m.in. w: system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i radarem wykrywających pieszych, asystenta ruszania pod górę, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach, radio Composition Colour, funkcję automatycznego włączania świateł oraz funkcję Coming Home, komputer pokładowy MFA, ESP, czyli system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR oraz asystenta siły hamowania. Ale nie tylko mnogość dostępnych konfiguracji i bogate wyposażenie standardowe są przyczyną popularności Polo.
Według danych Eurotaxu miejski Volkswagen najlepiej spośród aut segmentu B utrzymuje swoją wartość. Wysoka wartość rezydualna nowego Volkswagena Polo wynika z wielu składowych, m.in. z pozycji marki w Polsce, historii modelu na rynku czy popytu na rynku wtórnym.
Samochód oparto na modułowej platformie MQB. Nadwozie - względem poprzedniej generacji - jest dłuższe o ponad 8 cm i szersze o prawie 7 cm. Znacznie wzrosła też pojemność bagażnika: z 280 do 351 litrów. Auto zostało wyposażone w system multimedialny najnowszej generacji z ekranami o przekątnej od 6,5 do 8,0 cala. Dostępny jest również Active Info Display, czyli cyfrowe wskaźniki, które zastępują klasyczne zegary. Zakres funkcji oraz system obsługi cyfrowych wskaźników to zupełna nowość w segmencie miejskich samochodów.
Nowe Polo daje ogrom możliwości personalizacji. Do wyboru jest aż 11 lakierów i 12 rodzajów obręczy kół (w rozmiarach od 14 do 18 cali, niektóre lakierowane w kontrastowym kolorze), szeroka gama dekoracyjnych paneli oraz aż 12 rodzajów tapicerek.
Dodatkowo do topowej wersji Highline dostępny jest sportowy pakiet R-Line, który może obejmować wyłącznie zmiany zewnętrzne lub dotyczyć również kabiny (skórzana sportowa kierownica multifunkcyjna z funkcją tiptronic, podsufitka w kolorze czarnym, tapicerka siedzeń "Carbon Flag", aluminiowe nakładki na pedały, panel dekoracyjny "Shadow Steel").
Na trwającej w salonach Volkswagena wyprzedaży rocznika Polo w wersjach Start, Trendline, Comfortline i Highline dostępne jest z rabatami do 4 tys. zł, a to oznacza, że cennik otwiera kwota 40 790 zł. Co ważne, Volkswagen oferuje wiele opcji finansowania zakupu. Oprócz klasycznej transakcji gotówkowej i rozwiązaniom dedykowanym przedsiębiorcom (Volkswagen Business Care zdobył prestiżową statuetkę Fleet Derby 2017 dla najlepszego programu finansowego importera dla małych i średnich przedsiębiorstw) klient może skorzystać ze specjalnych programów.
Volkswagen Polo od zawsze był wzorem dla innych miejskich samochodów. Ogrom przestrzeni mimo niewielkich gabarytów, praktyczne rozwiązania we wnętrzu, technologia wyznaczająca standardy w klasie i elegancka karoseria - to one od dziesięcioleci budują renomę tego modelu. Renomę, która wpływa na niesłabnącą popularność i na rynku pierwotnym, i na rynku wtórnym.