Hyundai Palisade - Hyundai zbudował potężnego SUV-a, który powalczy z tuzami
Pod maską modelu Palisade pracuje motor V6 o pojemności 3,8 litra. Jednostka pracująca w cyklu Atkinsona oferuje 291 KM maksymalnej mocy przy 6000 obr./min oraz 355 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość trafia na tylną oś lub wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej, w zależności od konfiguracji modelu.
Nowy model ma konkurować z takimi tuzami jak Toyota Highlander, Honda Pilot, Nissan Pathfinder, Ford Explorer. W porównaniu z konkurentami silnik w Palisade oferuje wyższą moc, ale równa się momentem obrotowym z SUV-em Hondy.
Wygląd nadwozia nawiązuje trochę do modeli Kona i Santa Fe, ale jego gabaryty sprawiają, że nie da się go pomylić z żadnym innym modelem. Projektanci zadbali o aerodynamikę nadwozia - współczynnik oporu powietrza wynosi w tym przypadku 0,33.
Hyundai Palisade fot. Hyundai
Samochód postawiono na 18-calowych felgach, które odziano w ogumienie o rozmiarze 245/60. Opcjonalnie można wyposażyć go w 20-calowe koła. Egzemplarze wyposażone w system napędu na 4 koła HTRAC oferują kilka trybów pracy: Normal, Sport, Smart oraz Snow. Na liście wyposażenia znajdziemy wiele systemów wspomagających kierowcę: Forward Collision-Avoidance Assist z układem Pedestrian Detection, Blind Spot Collision-Avoidance Assist, Lane Following Assist, Rear Cross-Traffic Collision Avoidance Assist, Safe Exit Assist, High Beam Assist, Driver Attention Warning oraz Smart Cruise Control z systemem Stop and Go.
Ciekawostką jest system Rear Occupant Alert z czujnikiem ultradźwiękowym, który wykrywa obecność dzieci lub zwierząt na tylnych fotelach i przypomina kierowcy o nich, gdy wysiada z samochodu. Jeśli system wykryje ruch po zamknięciu samochodu, zatrąbi klakson a system wyśle powiadomienie na smartfona. Na wyposażeniu potężnego SUV-a znajdziemy 7 poduszek powietrznych.
Hyundai Palisade fot. Hyundai
Koreański producent zadbał też o komfort pasażerów. W kabinie znajdziemy wysokogatunkowe skóry Nappa, system składania oparć drugiego rzędu foteli za pomocą jednego przycisku oraz sporą liczbę portów USB. Na desce rozdzielczej zainstalowano 12,3-calowy wyświetlacz TFT oraz system infotainment na wyświetlaczu 10,25-cala. Urządzenie obsługuje Android Auto, Apple CarPlay oraz bezprzewodowe ładowanie w standardzie Qi.
Hyundai Palisade trafi do sprzedaży w przyszłym roku. SAmochód będzie dostępny w kilku wersjach kolorystycznych: Beckets Black, White Cream, Lagoon Silver, Steel Graphite, Sierra Burgundy, Moonlight Cloud oraz Forest Rain.
Hyundai Palisade fot. Hyundai
-
Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit
-
BMW pokazało jeden z najbardziej sportowych sedanów świata. BMW M5 CS kosztuje 850 tys. zł
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
-
Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy
-
Tylko 30 dni na rejestrację auta. Wróciły stare przepisy i sprawiają kierowcom spore problemy
- Południowa Obwodnica Warszawy wyjątkowo hałaśliwa. Mieszkańcy skarżą się na małą liczbę ekranów
- Dorzuć się do zbiórki na WOŚP i zasiądź za kółkiem superszybkiego Porsche
- Nie tylko do miasta. Nowy SEAT Ibiza zaskakuje wszechstronnością
- Wciąż kradną katalizatory. W Warszawie policja złapała złodziei na gorącym uczynku
- W Hiszpanii wyprzedzając rowerzystę trzeba będzie zwolnić. Dokładnie o 20 km/h poniżej limitu
Forum
- OT - mniej szczepionek.... CCC? (16)
- Co decyduje o przyspieszeniu samochodu? (25)
- Absolutnie, absolutnie O/T religia (38)
- Komu DS9? (46)
- Bat na daltonistów (40)
- OT - co zrobią Republikanie...? (24)
- Galtomonek będzie szczęśliwy jak to przeczyta... (12)
- opony dzisiaj (35)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)