Pod maską nowej Kii Soul EV zainstalowano silnik elektryczny o maksymalnej mocy 204 KM. Jednostka wytwarza 395 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla szybkiego porównania poprzednia generacja oferowała 285 Nm. Ulepszone parametry sprawiają, że Kia podnosi wysoko poprzeczkę w tym segmencie.
Koreański model wyposażono w nowoczesny akumulator litowo-jonowy o pojemności 64 kWh. Większa pojemność zapewnia większy dystans jazdy, ale producent nie ujawnił jeszcze oficjalnych danych. Samochód przechodzi właśnie badania homologacyjne. Nowa generacja jest wyposażona w seryjny port ładowania prądem stałym, co pozwoli na krótsze postoje na stacjach i umożliwi szybsze ładowanie akumulatora.
Inżynierowie wprowadzili kilka istotnych zmian w konstrukcji modeli. Na tylnej osi pojawiło się niezależne zawieszenie, które poprawi precyzję prowadzenia. Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy (Eco, Eco+, Comfort, Sport), które wpływają na pracę niektórych podzespołów i zapewniają różną intensywność odzyskiwania energii z hamowania.
Wygląd samochodu zauważalnie się zmienił – auto ma nowe przednie i tylne zderzaki, które zapewniają lepszą aerodynamikę. Oprócz tego w miejscu tradycyjnego wloty powietrza do chłodnicy pojawiła się pełna osłona i ukryte gniazdko łądowania. Reflektory w tym modelu wykonano w technologii LED. Całość stoi na 17-calowych obręczach z lekkich stopów.
Jakość materiałów w kabinie polepszyła się. Uwagę zwraca przesuwana dźwignia typu shift-by-wire, kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala. Auto wyposażono w dużą liczbę systemów wspomagających bezpieczeństwo: systemy ostrzegania o potencjalnym zderzeniu (FCW), zapobiegania kolizjom (FCA), ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), asystenta pasa ruchu (LKA), ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (DAW), aktywny tempomat z funkcją zatrzymania i ponownego ruszenia, ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu, ostrzegania przed kolizją podczas cofania oraz ostrzegania o odległości do przeszkody podczas cofania.
Produkcja samochodu ruszy jeszcze w tym roku, ale w Europie Kia Soul EV pojawi się dopiero w połowie przyszłego roku. Nie wiemy jeszcze, czy auto trafi na rynek polski.