Volkswagen I.D. Buzz Cargo - tak wygląda przyszłość dostawczych Volkswagenów
Do tej pory Volkswagen Transporter pozwalał rządzić niemieckiej marce w segmencie lekkich pojazdów dostawczych. Koncern z Wolfsburga nie zamierza oddawać swoich udziałów w rynku, nawet gdy zaczną się pojawiać auta napędzane elektrycznie. Na salonie samochodowym w Los Angeles pojawił się koncepcyjny model I.D. Buzz Cargo. Jest to połączenie klasycznej wizji modelu z nowoczesnymi kształtami i rozwiązaniami na pokładzie.
Auto zaprezentowane w Los Angeles ma 5047 mm długości, 1976 mm szerokości i 1963 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 3299 mm. Na dachu umieszczono panele solarne, które przy słonecznej pogodzie zwiększają zasięg samochodu nawet o 15 km. W części bagażowej zainstalowano system półek do transportu różnych elementów. Dlatego w tej wersji nie znajdziemy bocznych przesuwanych drzwi. Zamiast nich znajdziemy szeroko otwierane tylne drzwi. Prawdopodobnie wersja produkcyjna będzie dostępna w wieloma rozwiązaniami w tym zakresie.
Volkswagen I.D. Buzz Cargo fot. Volkswagen
W ofercie niemieckiej marki pojawią się różne wersje napędowe, różniące się pojemnością akumulatora. W podstawowej wersji pojemność wynosi 48 kWh, a wyższe warianty będą skrywały pod podłogą akumulatory o pojemności do 111 kWh. Zasięg elektrycznego Volkswagena wyniesie od 322 do 550 km. Ładowanie będzie można realizować na dwa sposoby – przy użyciu standardowego gniazdka domowego lub bezprzewodowo. Naładowanie baterii do poziomu 80 proc. przy użyciu ładowarki o mocy 150 kW zajmie ok. pół godziny.
Pod maskę trafi silnik elektryczny o mocy 201 KM z napędem przekazywanym na tylną oś. Niewykluczone, że pojawi się również wariant napędzany na wszystkie koła. Prędkość maksymalna wyniesie ok. 160 km/h.
Elektryczny Volkswagen I.D. Buzz Cargo trafi do produkcji seryjnej w 2022 roku.
-
Youtuber wybrał się na miasto wszędołazem Sherp. To nie był najlepszy pomysł [WIDEO]
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Kulig pod Elblągiem skończył się na drzewie. Piętnastolatka walczy o życie w szpitalu
- Warszawa. Na moście Poniatowskiego stanie sześć fotoradarów. Mają poprawić bezpieczeństwo
- Znamy oferty na kolejny fragment autostrady A2. Pojedziemy szybciej od Siedlec do Białej Podlaskiej
- Pijani, z zakazem kierowania i na holu uciekali przed policją. Skrajna bezmyślność i przestępstwo
- Rok 2020, czyli rok rekordowych spadków. Polska na tle innych państw UE wypada nieźle
- Z Kamazami nie ma żartów. Przekonał się o tym pilot helikoptera [WIDEO]
Forum
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (14)
- Uszkodzone lusterko Belgia (20)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (22)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (24)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (52)
- Pizdowatość drogowa. (59)
- Prawko kat B i nowe uprawnienia (9)
- Kuligi czas zacząć. (61)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (23)