Mercedes AMG GT R PRO - zabawka na tor
Oto kolejna odmiana supersportowego Mercedesa, choć warto zaznaczyć, że nie jest najmocniejsza. Pod maską pracuje silnik V8 przeszczepiony z modelu GT R – jednostka rozwija 585 KM maksymalnej mocy. Jednak inżynierowie zadbali o to, żeby pracowała żwawiej i chętniej reagowała na otwieranie przepustnicy. Prędkość maksymalna to 318 km/h, przyspieszenie do „setki: trwa 3,6 sekundy.
Oprócz tego dopracowano zawieszenie, układ kierowniczy i aerodynamikę. Przydało się doświadczenie z klas wyścigowych GT3 i GT4. Elektronicznie sterowane amortyzatory pozwalają ustawić siłę tłumienia, a ustawienie kompresji jest oddzielne dla ściskania i rozprężania przy różnych prędkościach. Również stabilizatory pozwalają na pełną regulację. Na wybranych rynkach pojawi się również Track Package, obejmujący częściową klatkę bezpieczeństwa, czteropunktowe pasy oraz system gaśniczy.
Inżynierowie delikatnie odchudzili maszynę stosując lżejsze, sportowe fotele oraz wiele elementów z włókna węglowego, hamulce węglowo-ceramiczne oraz lekkie felgi AMG Performance.
Całość dopracowano pod kątem dostarczania frajdy i wykręcania jak najlepszych czasów na torze. Kierowcy testowi AMG sprawdzali ten model na torze Nurburgring. Czas przejazdu przez „północną pętlę” wynosił 7:04,6 min. W porównaniu ze standardowym modelem GT R czas poprawił się o 3,3 sekundy.
W galerii znajdziecie także zdjęcia innych wersji AMG GT po lekkim faceliftingu.
-
SUV kochany przez Polaków. Co sprawia, że Toyota RAV4 jest tak popularnym autem?
-
Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
-
Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
- Tragiczny finał kuligu na foliowych workach pod Elblągiem. Piętnastolatka nie przeżyła
- Bazowe Porsche Taycan przyjechało do Polski. Ma napęd na tył i niską cenę
- Uwaga, kierowcy, na A2 czekają was utrudnienia. Nastał czas remontów
- Już ponad 40 proc. nowych samochodów w Polsce to SUV-y. Będzie ich jeszcze więcej
- Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid już w Polsce. Kosztuje 233 900 zł i zaskakuje wyposażeniem
Forum
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (36)
- OT - zadania dla Bidena (51)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (42)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (29)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (20)
- Ofensywa antykuligowa (19)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (55)