Porsche 911 GT2 RS Clubsport - "prawdziwy potwór" w Los Angeles
Samochód trafi do limitowanej sprzedaży z myślą o amatorskich wyścigach na torze lub wybranych wydarzeniach związanych z motorsportem. Szefowie sportowej dywizji niemieckiej marki prowadzą intensywne rozmowy z organizatorami wyścigów SRO.
Maszyna przygotowywana przez specjalistów z Weissach powstała na bazie 911 GT2 RS, podobnie jak model 935 zaprezentowany kilka tygodni temu. Obydwa samochody wykorzystują jeden silnik - ten sam, co w odmianie drogowej - 3,8-litrowy bokser biturbo składający się z sześciu cylindrów. Potężny moment obrotowy trafia na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni PDK zamontowanej na sztywnych poduszkach. Kierowca ma możliwość zmiany biegów za pomocą łopatek zainstalowanych przy kierownicy.
Porsche 911 GT2 RS Clubsport fot. Porsche
Silnik umieszczony za tylną osią zapewnia bardzo dobrą przyczepność oraz wysoką skuteczność hamowania. Za bezpieczeństwo odpowiadają wyścigowe, 6-tłoczkowe aluminiowe zaciski typu monoblock z tarczami o średnicy 390 mm na przedniej osi. Z tyłu zamontowano nieco mniejsze, 380-milimetrowe tarcze.
Ważąca zaledwie 1390 kg wersja Clubsport jest wyposażona w system PSM wraz z kontrolą trakcji PSM i systemem ABS. Kierowca może wybierać kilka trybów pracy tego systemu za pomocą przełącznika map na konsoli środkowej. Kierownicę z włókna węglowego wraz z kolorowym wyświetlaczem przeszczepiono z modelu 911 GT R. O bezpieczeństwo dba masywna klatka z wyścigowym fotelem kubełkowym oraz 6-punktowe pasy bezpieczeństwa.
Porsche 911 GT2 RS Clubsport fot. Porsche
Porsche 911 GT2 RS Clubsport kosztuje od 405 tys. euro plus podatek VAT. Pierwsze samochody trafią do klientów już w maju 2019 roku podczas specjalnie zorganizowanych eventów.
-
Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit
-
BMW pokazało jeden z najbardziej sportowych sedanów świata. BMW M5 CS kosztuje 850 tys. zł
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
-
Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy
-
Tylko 30 dni na rejestrację auta. Wróciły stare przepisy i sprawiają kierowcom spore problemy
- Południowa Obwodnica Warszawy wyjątkowo hałaśliwa. Mieszkańcy skarżą się na małą liczbę ekranów
- Dorzuć się do zbiórki na WOŚP i zasiądź za kółkiem superszybkiego Porsche
- Nie tylko do miasta. Nowy SEAT Ibiza zaskakuje wszechstronnością
- Wciąż kradną katalizatory. W Warszawie policja złapała złodziei na gorącym uczynku
- W Hiszpanii wyprzedzając rowerzystę trzeba będzie zwolnić. Dokładnie o 20 km/h poniżej limitu
Forum
- OT - mniej szczepionek.... CCC? (16)
- Co decyduje o przyspieszeniu samochodu? (25)
- Absolutnie, absolutnie O/T religia (38)
- Komu DS9? (46)
- Bat na daltonistów (40)
- OT - co zrobią Republikanie...? (24)
- Galtomonek będzie szczęśliwy jak to przeczyta... (12)
- opony dzisiaj (35)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)