Jeep Gladiator - czas na pickupa od Jeepa

Jedną z najważniejszych premier związanych z rynkiem amerykańskim podczas salonu motoryzacyjnego w Los Angeles jest nowy Jeep Gladiator. Samochód robi wrażenie wymiarami i możliwościami.

Jeep Gladiator powstał na bazie Wranglera w wersji Unlimited. Jednak na potrzeby pickupa ramę wydłużono o 787 mm, przy okazji wzrósł rozstaw osi o 492 mm. Te zmiany sprawiły, że powstał potężny, terenowy pickup z dwurzędową kabiną. Samochód ma naprawdę spore rozmiary - długość nadwozia wynosi 5181 mm a rozstaw osi 3480 mm.

Amerykański pickup jest bardzo dzielny w terenie - oferuje prześwit wynoszący 282 mm, kąt wejścia 43,6 stopnia oraz kąt zejścia 26 stopni. Dopuszczalna, zalecana głębokość brodzenia to 762 mm. Większe gabaryty wymagały zastosowania wydajniejszych hamulców i zmiany parametrów podwozia. Dopuszczalna ładowność wzrosła do 725 kg a do tego Gladiator może ciągnąć przyczepę o wadze 3470 kg.

Klienci mają do wyboru benzynową jednostkę V6 o pojemności 3,6 litra o mocy 288 KM (352 Nm). W ofercie jest również dostępny diesel 3.0 V6 (263 KM, 599 Nm). To jedyny pickup na rynku ze zdejmowanym, sztywnym lub miękkim dachem. Na dodatek producent przewidział możliwość demontażu przedniej szyby.

Test nowej Kii Ceed na polskich drogach. Czy to nowy wzór segmentu C?