Jeep Gladiator powstał na bazie Wranglera w wersji Unlimited. Jednak na potrzeby pickupa ramę wydłużono o 787 mm, przy okazji wzrósł rozstaw osi o 492 mm. Te zmiany sprawiły, że powstał potężny, terenowy pickup z dwurzędową kabiną. Samochód ma naprawdę spore rozmiary - długość nadwozia wynosi 5181 mm a rozstaw osi 3480 mm.
Amerykański pickup jest bardzo dzielny w terenie - oferuje prześwit wynoszący 282 mm, kąt wejścia 43,6 stopnia oraz kąt zejścia 26 stopni. Dopuszczalna, zalecana głębokość brodzenia to 762 mm. Większe gabaryty wymagały zastosowania wydajniejszych hamulców i zmiany parametrów podwozia. Dopuszczalna ładowność wzrosła do 725 kg a do tego Gladiator może ciągnąć przyczepę o wadze 3470 kg.
Klienci mają do wyboru benzynową jednostkę V6 o pojemności 3,6 litra o mocy 288 KM (352 Nm). W ofercie jest również dostępny diesel 3.0 V6 (263 KM, 599 Nm). To jedyny pickup na rynku ze zdejmowanym, sztywnym lub miękkim dachem. Na dodatek producent przewidział możliwość demontażu przedniej szyby.