Nowy Fiat 500X w naszym plebiscycie The Best of Moto.pl będzie rywalizował w trzech różnych kategoriach. Stylowy, włoski SUV ma szansę na tytuł Samochodu Roku 2018 jako "auto miejskie", "auto praktyczne" oraz "małe auto dla aktywnych". Kto wygra w danej kategorii zdecydujecie Wy, więc serdecznie zapraszamy do głosowania. Na głosujących czekają nagrody. Dlaczego nowy Fiat 500X to tak ciekawa propozycja w segmencie?
Najmniej zmienił się wygląd Fiata 500X. Włosi postanowili lekko go unowocześnić, żeby wciąż prezentował się na drogach świeżo. Przemodelowano więc zderzaki i grill, crossover otrzymał też nowe LED-owe reflektory z przodu i tyłu. Co ważne, nowe reflektory zapewniają nie tylko świeższy wygląd, ale także wydajność lepszą o 20 proc. Do znanych nam już wersji stylistycznych Cross i City Cross dołączy najbardziej miejska propozycja - Urban.
Lifting dodał także do konfiguratora nowe kolory i wzory obręczy, dzięki czemu możliwości personalizacji stylowego SUV-a są jeszcze bardziej imponujące.
Na Fiata 500X w kategorii "auto miejskie" możesz głosować w tym miejscu
Włosi potrafią robić wysmakowane wnętrza, co 500X zdaje się tylko potwierdzać. Atrakcyjne wzornictwo obejmuje kilka rodzajów tkanin, skór, paneli dekoracyjnych oraz kolorów. Miękkimi tworzywami obito górną część deski rozdzielczej, a także przednie boczki drzwiowe. Miejsca w dwóch rzędach z powodzeniem wystarczy dla czterech dorosłych osób. Fotele są bardzo wygodne. Bagażnik pomieści 350 l, a po złożeniu asymetrycznej kanapy możliwości przewozowe wrosną do 1000 l.
Nowa jest wielofunkcyjna kierownica, a tuż za jej kołem kryje się kolejna modernizacja. To analogowe zegary z 3,5-calowym wyświetlaczem komputera pokładowego pośrodku. Umieszczono je w tubach i wyposażono w sporej wielkości czcionkę poprawiającą czytelność. Fiat 500X otrzymał także nowy ekran systemu multimedialnego. Ma 7 cali, wysoką rozdzielczość i cechuje się świetną przejrzystością. Intuicyjne menu ułatwia poruszanie się po rozmaitych zakładkach. System potrafi czytać SMS-y, ma funkcję rozpoznawania głosu, dwa porty USB, a także kamerę cofania. Fiat postawił na nawigację TomTom 3D.
Można jednak wykorzystać możliwość sparowania ze smartfonem i korzystać z muzycznych aplikacji, portalów społecznościowych oraz Google Maps. Nowy Fiat 500X obsługuje Apple CarPlay oraz Android Auto.
Najważniejsze nowości znajdziemy jednak po maską nowego Fiata 500X. Podobnie jak w przypadku małego Jeepa, tutaj również FCA przygotowało małą rewolucję.
Zmodernizowana wersja Fiata to przede wszystkim nowe silniki benzynowe FireFly produkowane w Bielsku Białej. Pierwszy z nich to trzycylindrowy 1.0 o mocy 120 koni mechanicznych i 190 Nm. Współpracuje z manualną, 6-stopniową przekładnią, która przekazuje napęd na przednią oś.
Z kolei 1.3 generuje 150 KM i 270 Nm dostępnych przy 1750 obr./min. Występuje tylko w połączeniu z dwusprzęgłowym automatem i napędem na przednie koła. Doładowany motor został bardzo dobrze wyciszony, co poprawia komfort akustyczny zarówno w mieście, jak i w trasie. Ponadto, przy okazji poprawiono wytłumienie kabiny, co sprawia, że w lekko terenowym Fiacie jest naprawdę cicho. Produkowany w Polsce silnik ochoczo wkręca się na obroty. Do setki przyspiesza w 9,1 sekundy i osiąga 200 km/h prędkości maksymalnej. Wartości w zupełności wystarczające, by w dynamicznym tempie pokonywać kolejne kilometry.
Po wysokoprężnej stronie mocy bez większych roszad. W ofercie pozostaną silniki 1.6 120 KM oraz topowy 150-konny silnik 2.0, który dostępny jest z automatem (9 biegów) i napędem 4x4.
Fiat 500X to jeden z najbardziej lubianych miejskich SUV-ów w Europie. Po tegorocznym faceliftingu jest lepszy od poprzednika pod każdym względem. Włosi nie ograniczyli się tylko do odświeżenie wyglądu i wnętrza, ale zafundowali Fiatowi 500X sporo nowych systemów wsparcia i bezpieczeństwa, a także wzbogacili ofertę silnikową o oszczędne i wydajne jednostki benzynowe.
Partnerem materiału jest Fiat.