Polestar 1 rozbity. Jak karbonowe nadwozie sprawdziło się w teście?

To jeszcze nie jest oficjalny test zderzeniowy przeprowadzony przez Euro NCAP, ale Volvo postanowiło na własną rękę sprawdzić poziom bezpieczeństwa w swoim nowym modelu należącym do submarki Polestar.

Test odbył się w należącym do Volvo Centrum Bezpieczeństwa Samochodów. Rozpędzony do 56 km/h samochód uderzył w nieruchomą przeszkodę całą przednią częścią nadwozia. W przypadku procedur Euro NCAP w odkształcalną barierę uderza tylko 40 proc. przedniej części samochodu. Prędkość wynosi wtedy 64 km/h.

 

Polestar 1 przeszedł dobrze wymagający test - inżynierowie Volvo są zadowoleni z rezultatów. Eksperci oceniający stan samochodu zwrócili uwagę na nadwozie wykonane z włókna węglowego, sztywniejsze o 45 proc. w porównaniu z konstrukcją stalową. Karbon w przeciwieństwie do stali nie wygina się, tylko kruszy i pęka - to wymaga zupełnie innego podejścia w procesie projektowania samochodu. Producent nie zdradził jednak szczegółów na temat poziomu ochrony z punktu widzenia pasażerów. Kolejnym ważnym testem będzie próba w tunelu aerodynamicznym.

Model Polestar 1 to hybrydowy model zbudowany na platformie SPA znanej z nowych modeli Volvo. Szwedzki producent zapowiada, że pod maską skrywa się układ napędowy o łącznej mocy 600 KM i 1000 Nm momentu obrotowego. Na naładowanej do pełna baterii przejedzie około 150 kilometrów.