Euro NCAP - po raz pierwszy rozbito auto wodorowe. Ale Hyundai Nexo to nie jedyny sprawdzony model

Organizacja Euro NCAP przeprowadziła w ostatnim czasie kilka testów zderzeniowych, a wśród nich pierwszy w historii test zderzeniowy samochodu wyposażonego w wodorowe ogniwa paliwowe.

Koreański Hyundai Nexo wykorzystuje nowoczesną technologię, a przy okazji spełnia nowe standardy Euro NCAP, zapewniając pasażerom pięciogwiazdkowy poziom bezpieczeństwa. Okazuje się, żę rodzaj napędu nie przełożył się na ogólny wynik testu. Samochód pod względem bezpieczeństwa nie ustępuje pozostałym modelom dostępnym na rynku, ale wyposażonym w konwencjonalne zasilanie

To drugi model w historii koreańskiej marki wyposażony w ogniwa paliwowe – pierwszym pojazdem z taką technologią pod maską był oferowany na wybranych rynkach Hyundai ix35 Fuel Cell. Producent informuje, że samochód dysponuje mocą ponad 160 KM, a na jednym baku jest w stanie przejechać do 750 kilometrów – to o ponad 30 proc. więcej niż oferował poprzednik.

Lexus ES 2018Lexus ES 2018 fot. Lexus

Oprócz koreańskiego modelu Euro NCAP przeprowadził testy kilku nowych modeli: Hyundaia Nexo, Lexusa ES, Mazdę 6, Mercedesa Klasy A, Citroena Berlingo, Opla Combo i Peugeota Riftera. Wśród nich tylko trzy ostatnie z wymienionych nie zdobyły maksymalnej oceny.

Hyundai Nexo

  • 5 gwiazdek
  • Bezpieczeństwo dorosłych: 94 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci: 87 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych: 67 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 80 proc.

Lexus ES

  • 5 gwiazdek
  • Bezpieczeństwo dorosłych: 91 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci: 87 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych: 90 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 77 proc.

Mazda 6

  • 5 gwiazdek
  • Bezpieczeństwo dorosłych: 9 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci: 91 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych: 66 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 73 proc.

Mercedes Klasy A

  • 5 gwiazdek
  • Bezpieczeństwo dorosłych: 96 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci: 91 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych: 92 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 75 proc.

Citroen Berlingo, Opel Combo i Peugeot Rifter

  • 4 gwiazdki
  • Bezpieczeństwo dorosłych: 91 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci: 81 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych: 58 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 68 proc.

Na polskich drogach ginie najwięcej osób w Europie. Dlaczego? Między innymi dlatego, że nie potrafimy jeździć

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.