Koreański Hyundai Nexo wykorzystuje nowoczesną technologię, a przy okazji spełnia nowe standardy Euro NCAP, zapewniając pasażerom pięciogwiazdkowy poziom bezpieczeństwa. Okazuje się, żę rodzaj napędu nie przełożył się na ogólny wynik testu. Samochód pod względem bezpieczeństwa nie ustępuje pozostałym modelom dostępnym na rynku, ale wyposażonym w konwencjonalne zasilanie
To drugi model w historii koreańskiej marki wyposażony w ogniwa paliwowe – pierwszym pojazdem z taką technologią pod maską był oferowany na wybranych rynkach Hyundai ix35 Fuel Cell. Producent informuje, że samochód dysponuje mocą ponad 160 KM, a na jednym baku jest w stanie przejechać do 750 kilometrów – to o ponad 30 proc. więcej niż oferował poprzednik.
Oprócz koreańskiego modelu Euro NCAP przeprowadził testy kilku nowych modeli: Hyundaia Nexo, Lexusa ES, Mazdę 6, Mercedesa Klasy A, Citroena Berlingo, Opla Combo i Peugeota Riftera. Wśród nich tylko trzy ostatnie z wymienionych nie zdobyły maksymalnej oceny.