W zeszłym roku w Polsce doszło do około 40 wypadków, których przyczyną był zły stan techniczny pojazdu. W Niemczech, zły stan techniczny samochodów jest przyczyną około 30 tysięcy wypadków rocznie. Czy to oznacza, że jeździmy o wiele lepszymi samochodami niż Niemcy? Niekoniecznie.
Bliższe prawdy jest stwierdzenie, że nie do końca wnikliwie badamy przyczyny zdarzeń drogowych obwiniając za wszystko np. nadmierną prędkość.
Co więcej, sami nie dbamy o właściwą naprawę samochodu po poważnej kolizji, co skutkuje tragicznymi konsekwencjami. Zdarza się, że z pozoru niegroźna stłuczka źle naprawionym pojazdem kończy się tragedią.
O tym, jak w Polsce badane są wypadki drogowe i dlaczego trzeba kalibrować systemy wspomagające kierowcę nawet wtedy, gdy dojdzie do wymiany przedniej szyby rozmawiamy (w załączonym wideo) z Leszkiem Kadelskim, ekspertem z firmy Wolk After Sales Experts.