PKN Orlen poinformował w komunikacie, że nowe przedsięwzięcie jest unikatowe na skalę europejską i odpowiada oczekiwaniom klientów w zakresie szybkiej i sprawnej obsługi. Jakiś czas temu firma zleciła badania Kantar TNS, żeby poznać preferencje klientów.
Z badań wynika, że ten rodzaj usługi identyfikuje 100 proc. kierowców. Z kolei aż 8 na 10 respondentów uznało, że koncept drive through pasuje lepiej do marki Orlen, w porównaniu z innymi firmami mającymi stacje paliw na polskim rynku. Natomiast 85 proc. badanych zadeklarowało skorzystanie z tego rozwiązania, gdyby pojawiło się w ofercie stacji paliw. Z badania wynika również, że kierowcy mając do wyboru opcję drive through lub klasyczną formę obsługi, nieco częściej zdecydowaliby się właśnie na ten pierwszy wariant.– informuje komunikat prasowy Orlenu.
Pierwsza stacja w formacie obsługi drive through powstała na MOP Michałowice przy drodze ekspresowej S8, w ok. 50 km od Wrocławia. Klienci, którzy korzystają ze stacji mają do dyspozycji dwie linie, które umożliwiają zakup produktów gastronomicznych i tankowanie samochodu bez konieczności wysiadania z niego.
Na jednej będzie można zamawiać tylko produkty gastronomiczne, żeby nie tamować ruchu i podzielić klientów stacji na takich, którzy przyjechali zatankować oraz takich, którzy chcieli kupić wyłącznie coś do jedzenia i picia. Pozostali klienci będą mogli skorzystać z kiosku samoobsługowego na stacji, co powinno zwiększyć komfort zakupów i skrócić czas obsługi.