W 2020 roku wejdzie w życie nowe rozporządzenie zaplanowane przez Komisję Europejską, które zmieni sposób etykietowania opon. W tej chwili naklejki informują m.in. o oporach toczenia ogumienia, efektywności hamowania na mokrej nawierzchni czy generowanym hałasie. Jednak w przypadku ogumienia zimowego przydałaby się jeszcze informacja o tym, jak np. ogumienie radzi sobie na śniegu.
Dlatego Komisja Europejska chce wprowadzić od 1 czerwca 2020 roku nowy standard etykietowania opon zimowych. Pojawią się na nich dwa symbole, które określą, czy opona spełnia warunki dopuszczające ją do jazdy po śniegu i lodzie. W tym celu zostanie również przygotowana specjalna procedura testowa. Na trasie badawczej pojawi się śnieg ubity pod odpowiednią normą, a temperatura podczas pomiarów musi wynosić pomiędzy -2 a -15 stopni Celsjusza. Oprócz tego ogumienie musi spędzić w takich warunkach co najmniej 2 godziny i być odpowiednio napompowane.
W ramach testów przewidziano hamowanie z prędkości 28 km/h do 8 km/h. Jeśli ogumienie spełni minimalne wymagania w teście na średnio ubitym śniegu – otrzyma symbol trzech szczytów i płatek śniegu. Po przejściu testów na mocno ubitym śniegu otrzyma symbol z soplami – to oznacza, że opona poradzi sobie również na lodzie.