BMW X7 - tak wygląda flagowy SUV Bawarczyków

BMW w końcu odsłoniło szczegóły techniczne modelu X7. Samochód pojawi się w salonach dopiero w marcu 2019 roku, ale już teraz możemy poznać pierwsze szczegóły na temat flagowego SUV-a z Bawarii.

BMW X7 to odpowiedź niemieckiego producenta w segmencie luksusowych SUV-ów. Naturalnymi konkurentami tego samochodu będą takie modele jak Range Rover czy Mercedes GLS. Największy SUV od Bawarczyków ma 5151 mm długości, 2000 mm szerokości oraz 1805 mm wysokości. Do tego trzeba dołożyć ogromny rozstaw osi wynoszący 3105 mm oraz fakt, że samochód jest oferowany z felgami o rozmiarach od 20 do 22 cali.

W stylistyce nadwozia nie zabrakło charakterystycznych elementów, jak osłona chłodnicy w kształcie nerek. Potężne rozmiary niemieckiego SUV-a mogą być często problematyczne na wąskich uliczkach w Europie, ale samochód powstał głównie z myślą o klientach z Rosji, USA, i Chin.

BMW X7BMW X7 Fot. BMW

W kabinie BMW X7 znajdziemy miejsce dla trzech rzędów siedzeń, ale klient może zadecydować, że z tyłu znajdą się tylko dwa kapitańskie fotele lub kanapa dla trojga. W zależności od konfiguracji bagażnik oferuje od 326 do 2120 litrów pojemności. W trzecim rzędzie nie zabrakło podłokietników, uchwytów na kubki oraz gniazda USB. Wszystkie fotele w potężnym BMW są regulowane elektrycznie.

Inżynierowie zadbali o odpowiednią izolację akustyczną dla kierowcy i pasażerów. Na desce rozdzielczej dominują cyfrowe wyświetlacze. Nie zabrakło systemu multimedialnego z ekranem o przekątnej 12,3-cala. Oprócz charakterystycznego pokrętła iDrive całością można sterować za pomocą komend głosowych lub poprzez gesty lub dotyk. W nowym modelu jest dostępny system BMW Digital Key, czyli system umożliwiający dostęp do samochodu i uruchomienie go za pomocą smartfona.

BMW X7BMW X7 Fot. BMW

W kabinie nie zabraknie wysokiej klasy materiałów, jak skóra, drewno i aluminium. Klienci mają możliwość konfiguracji wielu elementów wykończenia. Na liście wyposażenia nowego BMW X7 znajdziemy takie elementy, jak 5-strefowa klimatyzacja automatyczna, panoramiczny dach Sky Lounge, system audio Bowers&Wilkins Diamond Surround SOund, pakiet Ambient Air czy system rozrywki dla pasażerów siedzących z tyłu. Oprócz tego wielki SUV może być wyposażony w pneumatyczne zawieszenie obu osi i adaptacyjny układ jezdny z elektronicznym sterowaniem amortyzatorów. Lista opcji obejmuje m.in. aktywny układ kierowniczy i Executive Drive Pro z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, asystent parkowania, w tym kamerę cofania z asystentem cofania.

BMW X7 będzie dostępne z dwoma silnikami Diesla xDrive30d i X7M50d o mocach 265 i 400 KM. Oprócz tego w ofercie znajdzie się także silnik benzynowy xDrive40i o mocy 340 KM. Na liście opcji znajdziemy pakiet Offroad, który umożliwia wybór trybów jazdy xSand, xGravel, xRocks ixSnow. Wersja M50d została wyposażona przez BMW w sportowy mechanizm różnicowy.

Więcej o:
Copyright © Agora SA