Oprócz zmienionych zderzaków, listw progowych, czy kraty wlotu powietrza, Ford Fiesta w specyfikacji ST-Line wyróżnia się m.in. 17 calowymi obręczami kół ze stopów lekkich oraz sportowym zawieszeniem.
We wnętrzu znajdziemy m.in. wygodne, mocniej wyprofilowane fotele, grubą, spłaszczoną u dołu kierownicę oraz dodające sportowego klimatu ciemną podsufitkę i nakładki na pedały ze stali nierdzewnej.
I choć ST-Line występuje, jako wersja wyposażeniowa, którą można zestawić nawet z silnikiem benzynowym 1,1 l/85 KM, w konfiguracji z jednostką 1.0 EcoBoost o mocy 140 KM może być tańszą alternatywą dla 200 konnego modelu ST2.
Oczywiście Ford Fiesta ST2 to klasa sama w sobie. Samochód który osiągami (przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6,5 s, V-max: 232 km/h) znacznie przewyższa 140 konną odmianę ST-line (przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9 s, V-max: 202 km/h), niemniej słabsza wersja Fiesty bardzo pozytywnie zaskakuje w kwestii dostarczania frajdy z jazdy.
Każdy kierowca ze sportową żyłką odnajdzie wiele przyjemności z prowadzenia 140 konnego Forda, zwłaszcza na krętych odcinkach, na których doceni znikomą podsterowność pojazdu i małe przechyły nadwozia.
Co ciekawe, zwinność auta idzie w parze z efektywnością tłumienia nierówności, bo choć zawieszenie zostało zestrojone sztywno, to jednak wszelkie niedoskonałości nawierzchni tłumione są w sposób nie obniżający znacznie komfortu.
Przeczytaj także: Nowy Ford Focus ST - pierwsze szczegóły
Do pełni szczęścia brakowało mi jedynie lepszej dynamiki rozpędzania poniżej 2000 obr./min. oraz krótszego skoku lewarka precyzyjnej, manualnej skrzyni biegów.
Cieszy fakt, że auto jest stabilne podczas szybkiej jazdy po autostradzie i nie ma tendencji do „myszkowania” po drodze.
Cechą charakterystyczną małych turbodoładowanych jednostek napędowych jest to, że podczas spokojnej jazdy są w stanie zużyć niewiele paliwa, ale w przypadku, gdy kierowca chętniej „wkręca” silnik na wyższe obroty, „spalanie” znacznie wzrasta.
Podobnie jest w tym przypadku. Podczas jazdy w trasie Fiesta zużywa nawet poniżej 6 l benzyny na 100 km. Z kolei podczas przejażdżek w ruchu miejskim auto zużywało około 8 l na 100 km. Jeżeli kierowcę poniesie trochę fantazja, łatwo wynik zużycia paliwa zwiększyć o 3 l na 100 km.
Silnik: Benzynowy, turbo, R3, poj. 998 cm3
Moc: 140 KM przy 6000 obr./min.
Moment obr.: 180 Nm od 1500 obr./min.
Skrzynia biegów: manualna, 6b
Wymiary (dł./szer./wys.): 406,5/146,6/173,5 cm
Pojemność bagażnika: 292/1093 litrów
Rozstaw osi: 249 cm
0-100 km/h: 9 s
Prędkość maksymalna: 202 km/h
Zużycie paliwa: 4,5 l/100 km (średnie, dane producenta)
Cena od: 70 800 zł (64 570 zł) w promocji