„To urodzinowy prezent od Porsche Motorsport dla fanów z całego świata” – takimi słowami zapowiedział nowy model jeden z szefów sportowej dywizji, dr Frank-Steffen Walliser. Samochód nie ma homologacji do jazdy po drogach, dlatego inżynierowie i projektanci mieli pełną swobodę przy realizacji tego projektu.
Auto powstało z myślą o klientach, którzy hobbystycznie ścigają się lub szkolą na torze wyścigowym. Nowy model powstał na bazie ekstremalnego 911 GT2 RS. Podobnie jak w przypadku historycznego Porsche 935/78 wykorzystano sporo lekkich elementów. Tym razem wykorzystując tworzywa sztuczne wzmacniane włóknami węglowymi – CFRP. Zoptymalizowana, przedłużona tylna część nadwozia 935 mierzy 4,87 m, a jego szerokość to 2,03 m.
Legendarne Porsche 935/78 zbudowane na potrzeby startu w Le Mans ze względu na swoje proporcje otrzymało pseudonim „Moby Dick”. Jego nowe wcielenie odziedziczyło niektóre z tych cech. Oprócz tego do historii nawiązują jeszcze takie detale jak wloty powietrza w przednich nadkolach, tylne skrzydło czy felgi. Z kolei diodowe światła na bocznych płatach tylnego spojlera nawiązują do wyścigowego 919 Hybrid LMP1, tytanowe końcówki wydechu przywodzą na myśl Porsche 908 (1968), a boczne lusterka 911 RSR, startującego niedawno w Le Mans.
W kokpicie również nie zabrakło nawiązania do legendarnych wersji. Dźwignia zmiany biegów z laminowanymi dodatkami z drewna przypomina model 917 i 909 Bergspyder, a także supersportowy model Carrera GT. Kierownica z karbonu i kolorowy wyświetlacz przeszczepiono z 911 GT3 R. Nad bezpieczeństwem czuwa masywna klatka bezpieczeństwa i kubełkowe fotele z 6-punktowymi pasami. Opcjonalnie można zamówić drugi fotel dla pasażera. Na liście wyposażenia znalazła się klimatyzacja, która dba o optymalne chłodzenie kabiny.
Porsche 935 napędza 6-cylindrowy bokser biturbo o pojemności 3,8 litra, mający wiele wspólnego z silnikiem pracującym w modelu 911 GT2 RS. Za transfer siły napędowej do tylnych kół – z oponami o szerokości 310 mm – odpowiada 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK ze sztywnymi poduszkami. Do zmiany biegów u¿ywa się manetek umieszczonych przy kierownicy. Wążacy 1380 kg samochód wyposażono w układ stabilizacji toru jazdy PSM (Porsche Stability Management) wraz z kontrol± trakcji oraz systemem ABS. Dzięki tzw. przełącznikowi mapowania układy te mogą być osobno dostrajane lub całkowicie odłączane, zależnie od warunków jazdy.
Nowe Porsche 935 kosztuje od 701 948 euro plus lokalny VAT. Samochód można już zamawiać, ale klienci zaczną odbierać pierwsze egzemplarze dopiero od czerwca 2019 r. Dostawy będą odbywać się podczas specjalnie zorganizowanych wydarzeń.