Do gamy Corolli dołączają dwie nowe wersje, które wcześniej występowały pod nazwą Auris. Pierwsza z nich to popularny hatchback, a druga to Touring Sports, czyli kombi, którego nadwozie wydłużyło się o 58 mm w stosunku do poprzednika. Rozstaw osi wzrósł o 10 cm i wynosi teraz 2,7 m. Producent chwali się, że kompaktowy model oferuje najwięcej miejsca w kabinie spośród kompaktowych konkurentów. Pojemność bagażnika to 598 litrów.
Nowa Toyota Corolla od początku sprzedaży będzie oferowana w dwóch wariantach hybrydowych, ale w ofercie będzie jeszcze dostępny konwencjonalny napęd z turbodoładowanym silnikiem 1.2 o mocy 116 KM. Podstawowy wariant hybrydowy składa się z silnika spalinowego o pojemności 1,8 litra. Jednostka rozwija 122 KM maksymalnej mocy. Druga opcja to 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 180 KM. W obu przypadkach silniki są wspomagane przez motor elektryczny o mocy 72 KM.
Obydwie wersje nadwozia zbudowano na platformie TNGA GA-C, dzięki której obniżono środek ciężkości, zastosowano wielowahaczowe zawieszenie, a sztywność całej konstrukcji jest o 60 procent wyższa. Dzięki temu Corolla może zaoferować lepsze właściwości jezdne bez kompromisu w postaci obniżonego komfortu.