Nowy Peugeot 3008 Hybrid4 jest zasilany jednostką spalinową 1.6 PureTech o mocy 200 KM, a także dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 109 KM. Jeden z tych silników wspomaga przednią oś, drugi tylną. Dzięki temu model 3008 ma napęd na cztery koła.
Energię magazynuje akumulator o pojemności 13,2 kWh. Naładowany do pełna pozwala przejechać do 50 km w trybie w pełni elektrycznym. Samochód emituje przy tym mniej niż 49 g CO2 – według normy WLTP. Maksymalna moc całego zestawu napędowego to 300 KM. Dzięki temu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy.
Model 3008 Hybrid4 będzie dostępny wyłącznie w topowym wyposażeniu GT. Na liście wyposażenia znajdziemy tapicerkę Alcantara oraz drewniane wstawki w desce rozdzielczej. Oprócz tego znajdziemy systemy wspomagające kierowcę, a także adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go.
To nie koniec nowości, ponieważ na rynku pojawi się jeszcze model 508 i 508 SW z tym samym układem napędowym. Układ hybrydowy typu plug-in składa się z silnika 1.6 PureTech o mocy 180 KM i silnika elektrycznego oferującego 80 kW maksymalnej mocy. Łączna moc układu napędowego to 225 KM. Akumulator o pojemności 11,8 kWh pozwala obydwu modelom przejechać 40 km w trybie elektrycznym.
Klienci będą mogli wybierać modele 508 Hybrid i 508 SW Hybrid w trzech odmianach: Allure, GT Line i GT. Hybrydowe warianty mają na pokładzie nową, 8-biegową skrzynię automatyczną e-EAT8. Ładowanie akumulatorów przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki zajmuje 1 godzinę 45 minut. Po podłączeniu samochodu do domowego gniazdka proces ładowania trwa 7 godzin.