Nowe BMW Z4 to klasyczny roadster, który pomieści w kabinie dwie osoby. Samochód mierzy 4324 mm długości – jest o 85 mm dłuższy niż poprzednik, ma 1864 mm szerokości - jest o 74 mm szerszy a jego wysokość to 1304 mm – o 13 mm więcej. Co ciekawe, rozstaw osi skrócił się o 26 mm i wynosi teraz 2470 mm.
Operacja składania miękkiego dachu trwa w nowym modelu zaledwie 10 sekund i można ją przeprowadzić w trakcie jazdy do 50 km/h. Inżynierowie BMW dopracowali rozkład masy w nowym modelu – wynosi teraz idealnie po 50 proc. na każdą oś.
Auto trafi do salonów w trzech wersjach napędowych. Podstawowy wariant to sDrive20i. Pod maską pracuje 4-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów. Jednostkę połączono z 8-biegową skrzynią automatyczną. Cały zestaw generuje 197 KM maksymalnej mocy i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 s., a jego prędkość maksymalna to 240 km/h.
Mocniejsza wersja sDrive30i ma pod maską 2-litrowy silnik o mocy 258 KM (400 Nm). Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
Na szczycie oferty będzie dostępne Z4 M40i, zasilane sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 3-litrów. Taki zestaw zapewnia 340 KM, 500 Nm i przyspiesza do „setki” w 4,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h. W tej wersji jest standardowo oferowana skórzana tapicerka Vernasca, ale znajdziemy też elementy wykończenia ze skóry i alcantary.