Mercedes-AMG A35 to pierwsza z dwóch najostrzejszych odmian sportowego kompaktu. Auto będzie rywalizować z takimi modelami jak Audi S3 czy Volkswagen Golf R. Podobnie jak konkurenci oferuje sporą moc, ma podobną wielkość i do tego napę na cztery koła.
Pod maską skrywa się dobrze znany, doładowany silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów. Konstrukcja rozwija 306 KM maksymalnej mocy i 400 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła oferuje bardzo dobre osiągi.
Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Inżynierowie AMG dopracowali sztywność nadwozia i aerodynamikę w sportowej wersji. Podłogę wzmocniono aluminiową płytą, a karoserię dodatkowymi rozpórkami. Seryjne zderzaki zastąpiono nowymi o agresywniejszej stylizacji.
W modelu A35 dostępne jest zawieszenie AMG Ride Control. Producent zastosował nowe zwrotnice, które ograniczają zjawisko podsterowności i zmniejszają siły działające na kierownicę podczas ostrego przyspieszania. Klienci mogą wybrać opcjonalne, adaptacyjne amortyzatory z trzema trybami twardości.
Ceny nowego modelu nie są jeszcze znane, ale sprzedaż ruszy w październiku. Pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów na początku przyszłego roku. Zaraz po tym zadebiutuje mocniejszy wariant A45.