Komentarze (165)
Koniec z wycinaniem DPF. Rząd zaostrzy przepisy - kara ma sięgnąć nawet 5 tysięcy zł
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • Gość: Mirko

    Oceniono 4 razy 4

    Od 9 lat jeżdżę samochodem wyposażonym w filtr DPF i nie mam żadnych problemów - po prostu trzeba dbać o kondycję silnika. Najgorsze jest to że wiele osób decyduje się na wycinkę DPFa pod wpływem obiegowej opinii że z filtrem są same kłopoty. Nic podobnego. Bardzo dobrze że zmieniają przepisy - trzeba ukrócić ten chory proceder - zdrowie jest najważniejsze. To jest jakaś patologia jak widzę kierowcę zostawiającego za sobą chmurę czarnego dymu, który nic sobie nie robi z tego że daje innym raka w prezencie.

  • srv14

    Oceniono 4 razy 4

    Wystarczy zatrzymać co drugi samochód w Podlaskim , Lubelskim, Podkarpackim , nie dość ,że trafień będzie około 80% to przy okazji wyłapie się dużą ilość kierowców jeżdżących na "podwójnym gazie"

  • warszawiak67

    Oceniono 3 razy 3

    Bardzo dobrze. Jeszcze domorosłych chip tuningowców powinno się karać!

  • keram2225

    Oceniono 3 razy 3

    Zaraz umre ze smiechu. Takie prawo NIGDY nie wekdzie w zycie. Nie bedzie pisowskie bydlo szkodzilo swoim wyborcom

  • 162tony

    Oceniono 3 razy 3

    WARUNEK
    Jeśli nie ma DPFa to musi zamontować ale nowy.
    Inaczej na osiedlach DPFy będą ginęły jak kiedyś kołpaki czy lusterka.

  • kapitan_rzbik

    Oceniono 2 razy 2

    niechj ten jebanyrząd wytnie palenie w pieach weglem i śmieci na podworku wpierw, samochody to mniejszy problem

  • Gość: Łukasz

    Oceniono 2 razy 2

    Jestem za. Już dawno powinno się ukrucic te machlojstwo.

  • race444

    Oceniono 2 razy 2

    Polscy kierowcy to maja bzika na punkcie wycinania DPF. Ja mam auto z DPF na liczniku prawie 200 000 kilometrow i zadnych problemow, wiec pytam sie "znafcow" tematu: co tu jest grane. Mam znajomych, ktorzy maja na blacie 350-380 tys kilometrow i tez zadnych problemow z DFP. W Polsce DFP to jakis mit, ktory sie rozprzestrzenia jak kiedys w latach 70-tych mit " Czarnej Wolgi "

  • poparzony

    Oceniono 12 razy 2

    5000 tysięcy dla złodziei wycinających (kradnących) DPF w cudzym samochodzie?
    Czy dla skupów kradzionych katalizatorów?

  • Gość: Wielki

    Oceniono 6 razy 2

    podobno lotos ma poniesc koszty oplaty emisyjnej. na ludziach ma sie to nie odbic.

  • Gość: xaq

    Oceniono 1 raz 1

    Wycinanie takich elementów to przykład typowego januszostwa.

  • cob22

    Oceniono 1 raz 1

    Co jest klopotliwe ? czastki zatykaja filtr ? Jaki techniczny baran to napisal ? System automatycznie stwierdzajc podwyzke ciscienia w K-acie wypala sadze w ciagu ok. 10 minut.
    Jesz to co okolo 10 tysiecy kilometrow. Jezdze takim autem od 179 tysiecy kilometrow i wszystko dziala. Wycinanie K-atow to typowa polaczkowosc i przemadzalosc pseudo specjalistow.

  • Gość: jan

    Oceniono 1 raz 1

    A katalizatory spalin?

  • Gość: WATT

    Oceniono 1 raz 1

    A może warto zająć się zmową cenową na filtrach cząstek stałych ?

  • Gość: Domel1975

    Oceniono 1 raz 1

    Czemu mandat za 5 000 zł przecież top nie poprawi spalin z tego auta. Brak przeglądu i pozostrawine kierowcy w stanie że filtr muisi zamontować co tranie nie będzie aby porzegląd odstał. To w wkońcu o co choidzi o kase dla rtz\ądu czy o zdrowie obywateli, bo nie kumam tego.

  • metaxo

    Oceniono 1 raz 1

    To atak na suwerena.

  • Gość: Gość Darek

    Oceniono 3 razy 1

    Dzięki dobrej zmianie diagności staną sie milionerami.

  • aamo-8

    Oceniono 1 raz 1

    Ciekawe jak sprawdzą na stacji diagnostycznej. Sprawny silnik bez filtra mieści się w normach. Komputerowo ? Ile samochodów tyle interfejsów i programów diagnostycznych, a żaden uniwersalny nie da rady. Jedyne wyjście to wymontować, obejrzeć i zamontować FAP-DPF.

  • Jey Dee

    Oceniono 5 razy 1

    Na każdym płocie warsztatu gdzie można pozbyć się DPF jest to napisane literami wielkości kół samochodu. Wystarczy z dnia na dzień nakazać dzielnicowym wszystkich miast w PL wysłanie maila z adresami. Po zatrzymaniu tych bezmózgich "tjuneruffff" pod groźbą PODWOJENIA kary nakazać wydanie adresów i numerów rejestracyjnych wszystkich klientów którzy zlecali wycinanie i usuwanie DPF z softu ECU.
    Można?
    Można - tylko trzeba chcieć "złapać złodzieja" a nie tylko go... gonić

  • kat.2

    Oceniono 5 razy 1

    a co gdy samochód z wyciętym filtrem przejdzie badania?

  • Bogdan Lipinski

    Oceniono 1 raz 1

    Słusznie , tylko zanim ten przepis zacznie działać , to diesli...już nie będzie

  • ganro

    Oceniono 7 razy 1

    A najlepsze jest to, że ten filtr można oczyścić za 50zł, sprężonym powietrzem i specjalnym preparatem.

  • Gość: MarianoI

    0

    Gazprom działa, najpierw liga mistrzów, potem mundial teraz piłka ręczna. Są okazje, żeby ugościć decydentów UE

  • Gość: Mikolaj

    0

    Federacja piłki ręcznej jest dokładnie jak fifa i uefa, tak samo zachłanne skur***y

  • Gość: lolo

    0

    wystarczy popukać po tym dpf i wszystko jasne. Jak jest pusty to przecież słychać !

  • Gość: łojciec z torunia szuka piniendzy

    0

    niedopowiedzieli że kato-narodowy rząd pracuje nad rozwiązaniem przejsciowym mianowice "wypożyczalnie DPF-ów" na czas badania ,

  • Gość: asdf

    0

    jeszcze musza sie uporać z Januszami montującymi emulatory DPF

  • Gość: Iwik

    Oceniono 2 razy 0

    Niech lepiej zaczną od tych gruzów z wyciętymi katalizatorami. Jak gruz miał katalizator a teraz nie ma traci dowód rej.

  • spamp12

    Oceniono 2 razy 0

    te depefy są, g...warte w mieście, gdzie większość odcinków jest max 5 km. One działają jak się nagrzeją, a na takiej trasie to się nie stanie i sadze czuć jak się jedzie za dopiero co uruchomionym diselku.

  • Gość: Jorgi

    0

    Jeśli dobrze czytam, to dotyczy tylko pierwszej rejestracji. Czyli - kupić z zagranicy z DPF, zarejestrować, a potem można wyciąć? Prawo na poziomie rządzących, szkoda słów

  • fctheduck

    Oceniono 2 razy 0

    To mam nadzieję, że diagności, ktorzy nadal przepuszczają złomy będą tracili uprawnienia.

  • Gość: zorro

    0

    no to mój sąsiad diagnosta zmieni merca na nowszego.......

  • Bogdan Lipinski

    Oceniono 2 razy 0

    Słusznie , tylko zanim ten przepis zacznie działać , to diesli...już nie będzie

  • vald

    Oceniono 10 razy 0

    Jak zwykle najłatwiej się przyczepić do maluczkiego, pojedynczego człowieka.. Najłatwiej dowalić karę , tylko dlatego , że można.
    Tysiące samolotów dziennie lata na świecie bez jakichkolwiek filtrów emitując tony sadzy. Setki statków na morzu robi to samo.
    DPF , to fobia ekooszołomow, którzy uważają że skoro czegoś nie widać (dymu) to tego nie ma. Sadza w filtrach się wypala , ale ona dalej jest w innej postaci, tylko niewidoczna..
    Jak zwykle ktoś znowu dotarł do polityków ze swoimi ekologicznymi głupotami i ich przekonał.., tylko po to by drenować nasze kieszenie.
    Ze względu na ekologiczną fobie, w Europie już nic się nie opłaca produkować- takim obciążeeniem są wszelkie podatki, i przepisy.
    I na koniec. Jak ktokolwiek , diagnosta czy policjant sprawdzi czy samochód powinien mieć , DPF producenci wypuszczali auta z tego samego rocznika i z filtrem i bez filtra DPF.
    Kolejny martwy przepis.

  • meff

    Oceniono 8 razy 0

    Nie znajdą kompletnie nic, jeżeli filtr został usunięty porządnie i przeprogramowane ECU nie ma opcji by wykryć usunięcie, chyba że silnik niesprawny to wtedy kopci i widać że coś nie tak.

  • Gość: BMW 330i-- only pb

    Oceniono 1 raz -1

    biedota jezdzi dieslami, ...ja okreslam takich ludzi jako ...gownozjady... bo by gowno z pod siebie zjedli........ już lepsze rowiązanie to benzyna + cng lub lpg.....jazda za śmierdząym dieslem to MASKRA...........

  • Gość: glunek

    Oceniono 3 razy -1

    MANDAT? ilu z was wie kupujac uzywane auto czy ma DPF czy nie? kobiety nawet nie wiedza co to jest. i za brak wiedzy mam 5 tys placic? chyba raczej na 1 przegladzie w 2019 ma ocenic ze nie ma DPF i kazac zalozyc-nie podbic przegladu.

  • spiwor

    Oceniono 3 razy -1

    Dlaczego samochód bez dpf bardziej szkodzi środowisku niż samochód fabrycznie bez dpf'a? Tak wynika z artykułu, poważnie pytam?

  • Gość: mrLusiek

    Oceniono 1 raz -1

    kupię 18 letniego Mercedesa bo nie ma DPFa i po sprawie

  • bankowiec111

    Oceniono 13 razy -1

    A jeśli kupiłem samochód z wyciętym DPFem to co też mnie ukażą? Poza tym jest to samochód na gaz. Jakie zatem zanieczyszczenia się wydostają? Woda i CO2 . Czy ktoś myśli logicznie? Wspieramy samochody hybrydowe na prąd a te na gaz od 10 lat dostają po d...ie. Na początku płaciłem za gaz 1/3 ceny a teraz już jak na Zachodzie Europy ponad 1/2 ceny. To zależy nam na tej ekologii? Czy tylko fajnie brzmi to słowo na sztandarach pod sejmem lub w trakcie jakiejkolwiek kampanii politycznej?

  • Gość: lala

    Oceniono 9 razy -1

    a co z tymi co utylizują podkłady kolejowe ,plastiki itd. tu problemu dla rządu nie ma

  • Gość: Kierowca

    Oceniono 4 razy -2

    Ale pier... lenie!!! To wszystko jedna wielka przewałka!!! Ok, filtr wyłapuje cząstki stałe ale potem auto przechodzi w tak zwany tryb wypalania i cały ten syf i tak idzie do atmosfery!!! Wiec po co to wszystko? Ano po to żeby ktoś zarobił bo z wkologią to nie ma NIC wspólnego!!!!

  • Gość: karol

    Oceniono 2 razy -2

    A kiedy wyjdzie przepis ... że w okresie letnim z kominów nie może wydobywać się dym .

  • dejacek

    Oceniono 2 razy -2

    czyli tak: podjeżdżamy na przegląd, diagnosta wykrywa "telepatycznie" brak DPF, wypisuje mandat 5000 zł i odsyła do warsztatu w celu założenia filtra. Czy diagności będą kolejną służbą mundurową z uprawnieniami, bronią emeryturami itd? Bo jak nie to nie widzę jakoś możliwości na te 5000 mandatu

  • atmt

    Oceniono 4 razy -2

    DPF czyli jak inżynierowie próbują sprostać wymysłom urzędasów i mafii spod znaku globalnego ocieplenia. Podobnie start-stop i inne pseudo-ekologiczne twory. A chodzi o KASĘ! Kasa musi się zgadzać i taki DPF musi się sprzedać, ktoś musi zarobić. Start-stop to samo - udawanie ekologii, a tak naprawdę częstsza wymiana części, większa produkcja i przy tym więcej dziadostwa zaśmiecającego ziemię. Z osobówkami i walką o czystsze powietrze jest tak samo jak z proszeniem Kowalskiego, żeby nie zostawiał telewizora na standby'u. Bo może "oszczędzić" i być eko. A parę kilometrów dalej fabryka włącza wszystkie linie produkcyjne pełną parą (choć nic nie produkuje) tylko po to, żeby zużyć tyle prądu ile zamówiła - przykład z życia wzięty, na własne oczy widziany. To jest nasza kochana ekologia.

  • gaua51

    Oceniono 6 razy -2

    Tylko tuman wierzy w to ,że filtry DPF,mokre czy suche,są ekologiczne.To zwykłe gó... nabijające kasę producentom i mechanikom !!! Radzę poczytać ciule a później pisać o czym nie macie matoły zielonego pojęcia ! Poczytajcie ile stado krów wydala w ciągu doby trujących gazów,ile spalają ropy (bez DPF) tankowce,czołgi i inne armijne badziewie.Dla jasności !!! Nigdy !!! nie miałem diesla i nigdy mieć nie będę ,nawet za darmo !! Od 50 lat jeżdżę benzyniakami i tak zostanie.A więc do szkoły po zwrot kasy ,bo niczego tam was nie nauczyli.

  • jan.go

    Oceniono 2 razy -2

    No zajęło im to parę lat Tak z trzydzieści Po trzydziestu latach styropian zauważył kopcące piece i samochody I to jeszcze kto PiS Teraz trzeba coś z tym zrobić .Tylko co ? Zezłomować większośc samochodów w Polsce bez komunikacji publicznej ? Odciąc połowę społeczeństwa od ogrzewania ? Czy może kupić od Ruskich tańszy gaz i niekopcący węgiel Diabelska alternatywa ludzi którzy sami siebie zagonili w kąt

  • Pawel Lech

    Oceniono 2 razy -2

    Czy, ktos to czyta ze zrozumieniem?
    Tylko dlatego, ze auto ma DFP nie znaczy ze juz koniecznie ma poprawne spalanie, tak samo jak nie znaczy, ze auto bez DFP ma zle (poza norma) spalanie tj. sklad spalin.
    Do kiedy ludzie nie ogarna tego, ze gonienie na CO2, DFP, czy inne hasla, ktore latwo mozna opodatkowac (CO2), nalozyc mandaty (DFP) nijak przekladaja sie na ich calkowity ECO-FOOTPRINT czlowieka na otoczenie i matke ziemie nie bedziemy miec czysto i zdrowo w okolo siebie.
    Duza czesc z nas nadal ma w domach zima otwarte okna i 25-27degC (bo lubi), ten 'Kowalski', ktory tak ma wyrzuca do atmosfery znacznie wiecej PM10 i mniejszych niz autko (auto to inne emisje).
    Wygooglujcie ile powietrza trzeba spalic na jednostke dowolnego paliwa, moze to czesc przekona. Czesc do zostawienia auta 1 raz w tygodniu w domu przekona to ze 30min wiecej spedza na rozmowie z wnukiem w drodze do przedszkola rano.
    Ale do poki w POL spoleczenstwo nie bedzie mialo zaspokojonych potrzeb bardziej im pilnych niz srodowisko za rok, 10 lat, lub przyszlych pokolen to nie ruszymy sie z miejsca.
    Pokazywanie palcem na rzad budujacy 1000MW bloki weglowe (''to oni smieca'') na nic sie zda jesli sami nie zaczniemy.
    Gdyby szanowne spoleczenstwo postawilo sie przeciwko budowie BLOKOW WEGLOWYCH bylaby szansa na EL. JADROWA, ale jesli nadal bedzie ja budowac (''nadal konsultowac, przepraszam'') rzadowa komisja to nadal nie ruszymy, bo jak dlugo beda w sferze papierow tak dlugo bedzie im kapac po 40k na m-c z EPJ1.
    Wracajac do aut. Przedewszystkim szczesliwsze i bogatsze gospodarki sa czystsze: Dania, Singapur, Islandia, .... .
    Co z tego, ze USA ma w miare OK auta, nie ma az tak wiele diesli, kiedy wiekszosc nie ma aut o silnikach pojemnosci 2 czy 3L. Nadal kazdy jeden spala tyle co dwa auta w EU czy nawet 3-4x tyle co sasiad posiadajacy YARIS 1-1.5d.
    Reasumujac, krzyk na temat DFP to dobre haslo bo: dotyczy mas, bedzie dobra wypornosc wyborcza, beda mandaty, bedzie naprawianie swiata lapiac spoleczenstwo za RYJ (przepraszam).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX