Dacia Duster na szczycie miesięcznego zestawienia sprzedaży polskich klientów indywidualnych w tym roku to już żadna nowość. Rumuński, budżetowy SUV królował już w podsumowaniach kwietnia, maja oraz czerwca. W lipcu musiał jednak uznać wyższość innego budżetowego auta - Fiata Tipo. W sierpniu Dacia wróciła do formy.
Co ciekawe, tuż za Dusterem uplasował się inny SUV. Hyundai Tucson sprzedawał się znacznie lepiej od samochodów, które zwykle wybierają Polscy klienci indywidualni, Astry, Fabii i Yarisa.
Dane dotyczą sierpnia 2018 r. i skupiamy się jedynie na klientach indywidualnych, a więc omijamy zakupy flotowego. Opieramy się na statystkach, jakie podał Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.
W skali całego roku w pierwszej trójce wciąż znajdują się modele, które od paru lat cieszą się największym zainteresowaniem polskich klientów indywidualnych. To oczywiście Toyota Yaris, Skoda Fabia oraz Opel Astra. Niemiecki kompakt, który produkowany jest w Polsce, ma jednak powody do obaw - Duster traci już tylko 2 zarejestrowane egzemplarze.
Źródło: IBRM SAMAR