Pod maską nowej Hondy CR-V znajdziemy benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, który zadebiutował w Civicu X. Parametry silnika zależą od wybranej skrzyni biegów:
- z ręczną skrzynią: 173 KM mocy przy 5600 obr./min i 220 Nm w zakresie od 1900 do 5000 obr./min,
- z CVT: 193 KM mocy przy 5600 obr./min i 243 Nm w zakresie od 2000 do 5000 obr./min
- deklarowane zużycie paliwa: 6,3 l/100 km dla wersji z napędem na przednią oś i skrzynią 6MT oraz 7,1 l/100 km dla wersji z przekładnią CVT i napędem AWD
W przyszłym roku do oferty dołączy Honda CR-V z napędem hybrydowym. Co ciekawe, rodzinny SUV nie będzie sprzedawany z silnikami Diesla.
Ceny nowej Hondy CR-V w Polsce:
1.5 VTEC/173 KM 2WD/manualna
- Comfort: od 109 900 złotych
- Elegance: od 128 000 złotych
1.5 VTEC/173 KM AWD/manualna
- Elegance: od 136 500 złotych
- Lifestyle: od 150 800 złotych
- Executive: od 165 500 złotych
1.5 VTEC/193 KM AWD/CVT
- - Elegance: od 145 500 złotych
- - Lifestyle: od 159 800 złotych
- - Executive: od 174 500 złotych
Honda CR-V będzie dostępna, po raz pierwszy w swojej historii, w wersji siedmioosobowej. Dodatkowy rząd siedzeń to wydatek w wysokości 7 000 zł. Dostępny jest dla wersji wyposażenia Elegance oraz Lifestyle.
Honda CR-V 2018 fot. Honda
Co dostaniemy za 109 000 zł? Wyposażenie wersji Comfort
Honda chwali się, że już bazowe CR-V będzie bardzo bogato wyposażone. Wybraliśmy więc najciekawsze elementy wyposażenia odmiany Comfort, która otwiera polski cennik:
- 17-calowe obręcze aluminiowe,
- automatyczne światła z czujnikiem zmroku,
- światła do jazdy dziennej LED,
- przednie reflektory LED ze spryskiwaczami,
- system ostrzegania przed kolizją,
- HSA - System wspomagania ruszania pod górę,
- system utrzymywania na pasie ruchu,
- system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu,
- układ wspomagania prowadzenia,
- DWS - System monitorowania ciśnienia w oponach,
- ESS - System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu,
- system ograniczający skutki kolizji,
- system rozpoznawania znaków drogowych,
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach,
- podgrzewane przednie fotele,
- tylne siedzenia składane jednym ruchem w proporcjach 60:40,
- elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy,
- klimatyzacja automatyczna,
- inteligentny wyświetlacz wielofunkcyjny i-MI,
- tempomat adaptacyjny,
- radio AM/FM z 5-calowym ekranem z odtwarzaczem DAB+,
- 8 głośników,
- sterowanie radiem z kierownicy,
- bezprzewodowy system obsługi telefonu Bluetooth,
- wejście USB,
- gniazdo zasilania (przedni panel, centralna konsola i bagażnik),
- listwy ozdobne deski rozdzielczej imitująca drewno,
- roleta bagażnika.
Jak nowa Honda CR-V wypada na tle konkurentów?
Odwiecznym rywalem Hondy CR-V (109 900 zł) jest oczywiście Toyota RAV4. Wyjściowo kosztuje teraz 102 900 zł (111 900 zł bez promocji), cennik otwiera benzynowy silnik 2.0 o mocy 152 KM, jest słabszy niż w Hondzie, ale standardem w Toyocie jest napęd AWD.
Z kolei Nissan X-Trail z silnikiem 1.6 163 KM kosztuje w Polsce 102 000 zł (89 000 zł w promocji), a Skoda Kodiaq z porównywalnym silnikiem 2.0 180 KM dostępna jest od razu z napędem 4x4 i skrzynią DSG, cena czeskiego SUV-a to 125 700 zł.
Identyczne rozmiary ma jeszcze Jeep Cherokee, ale z silnikiem benzynowym w Polsce oferowany jest tylko w topowych, bardzo mocnych wersjach. Cherokee Trailhawk AWD wyceniono na 196 600 zł (3.2 V6 272 KM).
Trudno też porównać Hondę CR-V do kompaktowych SUV-ów pokroju Tiguana (97 790 zł), Kugi (96 800 zł), Sportage'a (79 000 zł) czy 3008 (89 900 zł), bo japoński SUV jest wyraźnie od konkurentów większy.