Inżynierowie Mazdy dopracowali MX-5 pod kątem wrażeń z jazdy. Zmiany dotyczą wersji z miękkim dachem i odmiany RF (sztywny, składany dach). Modyfikacje obejmują nie tylko stylistykę nadwozia, ale również wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa oraz rozwiązania techniczne. W ofercie pojawiły się nowe kolory felg ze stopów lekkich.
W kabinie wprowadzono możliwość osiowej regulacji stopnia wysunięcia kolumny kierownicy, poprawiono działanie regulacji kąta oparcia foteli i poprawiono otwieranie drzwi. Uchwyty na kubki można nadal wyjmować, ale są teraz sztywniejsze, poprawiono też ich dopasowanie do mocowań.
System infotainment MZD Connect z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali jest nadal obsługiwany pokrętłem wielofunkcyjnym, ale poprawiono komunikację ze smartfonami za pomocą Apple CarPlay i Android Auto.
Jednak najwięcej emocji wśród fanów wzbudza informacja o zmianach w silniku benzynowym SKYACTIV-G 2.0. Motor oferuje maksymalną moc 184 KM przy 7000 obr./min. i szczytowy moment 205 Nm przy 4000 obr./min. Przyspieszenie do "setki" trwa teraz 6,5 s a prędkość maksymalną zwiększono do 219 km/h.
W ofercie jest jeszcze dostępny mniejszy silnik benzynowy SKYACTIV-G 1.5. Odświeżona wersja oferuje 132 KM mocy i wyższy moment obrotowy - 152 Nm przy 4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,3 s, prędkość maksymalna to 204 km/h. Silnik połączono z 6-biegową skrzynią ręczną. Przekładnia automatyczna występuje tylko w połączeniu z silnikiem 2.0 w wersji RF. Napęd we wszystkich wersjach trafia na tylną oś.
1.5 SKY-G 132 KM 6MT
2.0 SKY-G 184 KM 6MT i-ELOOP
1.5 SKY-G 132 KM 6MT
2.0 SKY-G 184 KM 6MT
2.0 SKY-G 184 KM 6MT i-ELOOP