Ferrari 488 Pista Spider powstaje tej samej bazie, co wersja ze sztywnym dachem. Inżynierowie z Maranello pracowali nad tym, żeby odtworzyć wyścigowego ducha w modelu przystosowanym do jazdy po drogach publicznych. Dach RHT - Retractable Hard Top - to opatentowany system otwierania sztywnego dachu, który w 14 sekund zamienia sportowe coupe w kabrioleta.
Pod maską Ferrari 488 Pista Spider pracuje silnik V8 twin-turbo o pojemności 3,9 litra. Jednostka o mocy 720 KM została doceniona przez jurorów plebiscytu Engine of the Year. Podczas prac nad silnikiem inżynierowie z włoskiej stajni wykorzystali doświadczenie z wyścigowych modeli 488 Challenge i 488 GTE podczas startów w mistrzostwach FIA WEC (World Endurance Championship).
Wyścigowe doświadczenie wykorzystano również przy projektowaniu rozwiązań aerodynamicznych - docisk aerodynamiczny zwiększono o 20 proc. w porównaniu z 488 GTB. Wygląd tylnego spojlera nawiązuje do bolidów Formuły 1, zmodyfikowano wloty powietrza i dyfuzor. Samochód ma też ostrzejsze brzmienie w porównaniu ze standardową wersją.
Sportowa maszyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 2,85 sekundy. Identyczny czas jak w przypadku wersji coupe. Prędkość 200 km/h Spider osiąga w 8 sekund - jest o 0,4 sekundy wolniejszy od protoplasty. Prędkość maksymalna to 340 km/h.
Pierwsze egzemplarze Ferrari 488 Pista Spider lada moment trafią do pierwszych klientów.