Audi PB18 e-tron - supersamochód z przyszłości

Oto nowy samochód koncepcyjny niemieckiej marki, zaprezentowany na festiwalu Pebble Beach Automotive Week w Monterey w Kalifornii. Audi PB18 e-tron jest podglądem na to, jak będą wyglądać samochody sportowe przyszłości.

Wygląd Audi PB18 e-tron nawiązuje do spektakularnego konceptu Aicon, zaprezentowanego w zeszły roku. Nowy model to wyczynowa maszyna stworzona do jazdy po torze, ale z homologacją do jazdy po drogach publicznych. Na pokładzie nie znajdziemy rozwiązań podnoszących komfort jazdy czy technologii autonomicznych - tylko niepotrzebnie podnosiłyby masę pojazdu.

Auto umożliwia przesuwanie specjalnej skorupy "monocoque", w której znajduje się kierowca. Na potrzeby jazdy po torze można przesunąć ten element po środku pojazdu. Zupełnie jak w jednomiejscowych maszynach. Układ kierowniczy i pedały przesuwają się wraz ze skorupą. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu połączenia elektrycznego "by wire". Gdy fotel zostanie przesunięty na bok, można zainstalować jeszcze jedno siedzisko wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Audi PB18 e-tron  ma długość 4,53 m, szerokość 2 m i wysokość zaledwie 1,15 m. Rozstaw osi wynosi 2,70 mm. Wymiary na papierze wyglądają podobnie jak w przypadku klasycznego auta sportowego. Ciekawostką jest masa wynosząca poniżej 1550 kg.

Koncept zasilają trzy mocne silniki elektryczne. Jeden z nich umieszczono z przodu a dwa z tyłu. Tylne silniki umieszczono pomiędzy zwrotnicami. Każdy z nich za pośrednictwem półosi napędza jedno koło. Na przednią oś trafia do 201 KM (150 kW), a na tylną 469 KM (350 kW). Łączna moc podawana przez producenta to 764 KM (570 kW). Do tego trzeba jeszcze dołożyć potężny moment obrotowy o wartości 830 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2 sekundy.

Audi PB18 e-tronAudi PB18 e-tron fot. Audi

Audi opracowało rozwiązanie, które pozwala kierowcy ograniczyć prędkość na korzyść zasięgu. Akumulator półprzewodnikowy chłodzony cieczą ma pojemność 95 kWh. Naładowany do pełna daje zasięg ok. 500 km (wg cyklu testowego WLTP). Auto jest dostosowane do ładowania napięciem 800 V, dzięki temu naładujemy akumulator w około 15 minut. Inżynierowie z Ingolstadt dołożyli możliwość ładowania indukcyjnego przy pomocy systemu Audi Wireless Charging (AWC).

Audi PB18 e-tronAudi PB18 e-tron fot. Audi

Więcej o:
Copyright © Agora SA