Nowy Fiat 500X - lekko odświeżony wygląd, bogatsze wyposażenie i nowe silniki

Filip Trusz
Koncern FCA najpierw odświeżył Jeepa Renegade, a teraz swojego nowego crossovera pokazał Fiat. Nowy Fiat 500X ma do zaoferowania sporo nowości. Co się zmieniło?

Wygląd nowego Fiata 500X to liftingowa klasyka gatunku. Włosi postanowili lekko go unowocześnić, żeby wciąż prezentował się na drogach świeżo. Przemodelowano więc zderzaki i grill, crossover otrzymał też nowe LED-owe reflektory z przodu i tyłu. Do znanych nam już wersji stylistycznych Cross i City Cross dołączy najbardziej miejska propozycja - Urban.

Lifting doda także do konfiguratora nowe kolory i wzory obręczy.

Fiat 500X 2018Fiat 500X 2018 fot. Fiat

Nowy Fiat 500X to także odświeżenie wnętrza. Nowa jest pokryta skórą Techno wielofunkcyjna kierownica, która ma teraz znacznie lepiej leżeć w dłoniach. Pomiędzy zegarami umieszczono nowy, 3,5-calowy wyświetlacz TFT, który będzie wyświetlał różne informacje. Szata graficzna ma być przejrzysta i czytelna.

Ekran systemu Uconnect ma 7 cali, a sam system zostanie zaktualizowany do najnowszej wersji i będzie obsługiwał Apple CarPlay oraz Android Auto.

Lifting nie mógł się oczywiście obyć bez nowych tapicerek i wersji kolorystycznych.

Fiat 500X 2018Fiat 500X 2018 fot. Fiat

Na coraz dłuższej liście systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy znajdziemy m.in.:

  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • asystenta prędkości,
  • system utrzymywania pasa ruchu,
  • asystenta martwego pola,
  • ACC,
  • autonomiczny system awaryjnego hamowania.

Fiat 500X 2018Fiat 500X 2018 fot. Fiat

Najważniejsze nowości znajdziemy jednak po maską nowego Fiata 500X. Podobnie jak w przypadku małego Jeepa, tutaj również FCA przygotowało małą rewolucję.

Z oferty znikają wolnossące silniki benzynowe 1.4, a zastąpią je jednostki turbodoładowane. Nowy bazowy motor to 1.0 R3 o mocy 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje z 6-biegową ręczną skrzynią, a moc trafia na koła przedniej osi.Mocniejszy silnik to 1.3 R4 o mocy 150 KM i 270 Nm maksymalnego momentu. Tutaj również moc trafia na przód, ale silnik parowany jest z automatem 6 DCT. Ofertę otworzy 1.6 E-Torq o mocy 110 KM.

W bratnim Jeepie jednostka 1.3 dostępna jest jeszcze w wersji 180 KM, z automatem o 9 przełożeniach i napędem 4x4. Czy taka wersja pojawi się w cenniku 500X, jeszcze nie wiemy.

Fiat 500X 2018Fiat 500X 2018 fot. Fiat

Po wysokoprężnej stronie mocy bez większych roszad. W ofercie pozostaną trzy silniki: 1.3 95 KM, 1.6 120 KM i topowy 150-konny silnik 2.0, który dostępny jest z automatem (9 biegów) i napędem 4x4.

Więcej o: