Już na pierwszy rzut oka widać zmiany w wyglądzie zewnętrznym – zmodyfikowano wygląd przedniego pasa, wkomponowano trójkątne reflektory i zmieniono stylizację osłony chłodnicy. Projektanci zmienili też kształt maski oraz przednich błotników. Profil samochodu delikatnie się zmienił – z tyłu pojawił się nowy zderzak i lampy, a w klapie bagażnika wkomponowano dyskretny spojler.
W kabinie pojawiły się lepsze materiały, zmieniono wygląd deski rozdzielczej i dźwigni skrzyni biegów. W centralnej części kokpitu zainstalowano zupełnie nowy system multimedialny AVN 5.0 z 8-calowym wyświetlaczem, który obsługuje system kamer z widokiem „z lotu ptaka”. Na pokładzie odświeżonej wersji nie zabrakło nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę i zapewniających bezpieczeństwo.
Hyundai Elantra przeznaczony na rynek amerykański będzie dostępny z trzema silnikami do wyboru. Podstawowa, 2-litrowa jednostka pracuje w cyklu Atkinsona i produkuje 149 KM maksymalnej mocy. Elantra w wersji Eco ma pod maską turbodoładowany silnik 1.4 o mocy 130 KM. Jednostkę połączono z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową.
Trzecia opcja to silnik 1.6 turbo z 6-biegową skrzynią ręczną lub 7-biegową dwusprzęgłową. Jednostka będzie dostępna w wersji Sport, która wejdzie na rynek pod koniec tego roku.