Firma Master1.pl w 2017 roku jako pierwsza wprowadziła na rynek możliwość pozyskania samochodu pokontraktowego w abonamencie w 100% przez Internet. Co ciekawe, aż 64 proc. klientów zainteresowanych taką formą zakupu zamówiło je z dostawą do domu.
To oznacza, że podjęli decyzję nie widząc nawet pojazdu na żywo przed zawarciem transakcji, a opinię wyrobili na podstawie opisów i zdjęć na stronie internetowej. Jednak każdy klient, który uzna, że wybrany model samochodu z jakiegoś względu mu nie odpowiada, może go zwrócić w ciągu 14 dni od zakupu.
"Samochód przestaje być ważnym elementem majątku, będącym wyznacznikiem statusu społecznego, a zaczyna pełnić rolę użytkową. Dlatego jesteśmy przekonani, że wygoda i szybka realizacja transakcji przez Internet w formule abonamentu będzie coraz popularniejsza. W tym kontekście nie może dziwić, że kierowcy są w stanie całkowicie zrezygnować z możliwości zobaczenia auta „na żywo” przed zakupem. Uważam, że tak może wyglądać przyszłość branży moto, dlatego od samego początku uruchomienia Master1.pl dokładamy wszelkich starań, aby zdjęcia samochodów były możliwie jak najbardziej szczegółowe i wysokiej jakości" - komentuje Grzegorz Grodecki, Dyrektor Zarządzający Master1.pl, platformy sprzedaży samochodów pokontraktowych należącej do Grupy Masterlease.
Przy okazji firma Master1.pl przeanalizowała szczegóły związane z kupowaniem online samochodów w abonamencie:
„Młodzi klienci z regionów o wysokim wskaźniku jakości życia nie chcą już wiązać się długimi umowami, ani inwestować w samochody własnych oszczędności. Rezygnują z opłat na start, pomimo tego, że wiąże się to z wyższym comiesięcznym czynszem, który najprawdopodobniej jest opłacany z bieżących przychodów. Auto ma spełnić swoją funkcję, a po roku zostać wymienione na inny, nowszy model. Kierowca nie chce zajmować się jego serwisem czy ubezpieczeniem. Zależy mu na oszczędności czasu, dlatego sprawy związane z użytkowaniem samochodu stara się ograniczać do tankowania paliwa." - dodaje Grzegorz Grodecki z Master1.pl.