Nowe BMW serii 3 - ostatnia prosta dla nowej "trójki"

Już niebawem trafi do produkcji kolejna, siódma, generacja niemieckiego sedana. BMW Serii 3 przechodzi właśnie intensywne testy na legendarnym torze Nordschleife. Bawarski producent zapowiada, że będzie to najbardziej sportowa odsłona "trójki" w historii.

Najlepiej rozpoznawany model bawarskiej marki na świecie lada moment pojawi się w nowej odsłonie. Nowe BMW Serii 3 przechodzi właśnie ostatnie testy na torze Nurburgring. Inżynierowie sprawdzają na "północnej pętli" wytrzymałość układu napędowego. Zawieszenie w nowej "trójce" wyposażono w innowacyjny system tłumienia drgań. Przy okazji usprawniono działanie układu kierowniczego i hamulcowego. Celem było podwyższenie komfortu jazdy. Lista wyposażenia opcjonalnego obejmuje zawieszenie M oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi.

Sportowy sedan ma obniżony o 10 mm środek ciężkości a rozkład mas wynosi teraz idealne 50:50. Inżynierowie odchudzili konstrukcję o 55 kg, zwiększając przy tym sztywność konstrukcji nadwozia i zawieszenia. Przy okazji wzrosła szerokość rozstawu kół oraz ich geometria.

Prezentacja modelu Skody w wersji L&K

Pod maskę trafi nowy silnik benzynowy - najmocniejsza 4-cylindrowa konstrukcja w historii. Motor spełni normę emisji Euro 6d-TEMP, a więc na pokładzie pojawi się filtr cząstek stałych. Producent zapowiada, że zużycie paliwa zmniejszy się o 5 proc. w porównaniu z dotychczasowymi konstrukcjami. Jednostka będzie połączona z 8-biegowym automatem.

Więcej na temat nowego BMW Serii 3 dowiemy się już za kilka miesięcy.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.