Indeks satysfakcji w amerykańskiej branży motoryzacyjnej przygotowany przez specjalistów z Pied Piper Management to poważne badanie, w ramach którego sprawdzono przy wykorzystaniu tajemniczych klientów aż 3466 dealerów samochodów z 34 różnych marek. Badanie wykonano pomiędzy lipcem 2017 a czerwcem 2018 roku.
Tajemniczy klienci oceniali wygląd i sposób zachowania sprzedawców pod kątem 50 parametrów, które mogły wpłynąć na decyzję klienta odnośnie zakupu samochodu. Okazało się, że sprzedawcy Audi najlepiej poradzili sobie z potrzebami klientów, pytając o przeznaczenie kupowanego pojazdu i zaznaczając przewagę swoich produktów nad rozwiązaniami konkurencji.
Na drugim miejscu rankingu wylądowała Tesla. W jednym z czterech odwiedzonych obiektów obsługa była niemal perfekcyjna. Większość sprzedawców miała jednak ogromną wiedze na temat produktu, ale niewiele robiła by faktycznie go sprzedać.
Marki, które wypadły w badaniu poniżej średniej rynkowej to Porsche, Genesis, Fiat, Ford, Jeep, Subaru, Volkswagen, Mazda, Honda i Chrysler.
Natomiast Lexus, Toyota, Mercedes, RAM, Jaguar, BMW, Kia, Chevrolet i Hyundai zanotowały oceny powyżej średnie rynkowej.