Skoda Karoq Scout ma być w standardzie wyposażona w napęd na cztery koła. Do wyboru będą tylko dwie jednostki napędowe: benzynowe 1.5 TSI o mocy 150 KM oraz diesel 2.0 TDI w dwóch wariantach mocy (150 lub 190 KM). Silniki parowane będą z ręczna, 6-biegowa skrzynią lub 7 DSG. W najmocniejszej Skodzie Karoq Scout DSG nie będzie wymagało dopłaty.
Na drodze Skodę Karoq Scout rozpoznamy po kilku stylistycznych dodatkach, które mają podkreślić terenowy charakter modelu. To przede wszystkim plastikowe nakładki, srebrna atrapa osłony podwozia i chromowane akcenty. Standardem będą 18-calowe felgi, a w opcjach pojawią się nowe, 19-calowe obręcze. Na nadwoziu pojawią się także plakietki "Scout", a Karoq będzie miał przyciemniane szyby z tyłu.
Nie licząc brązowych, "drewnianych" akcentów i oznaczeń wersji specjalnej, to we wnętrzu nie ma co się spodziewać rewolucji. Skoda Karoq Scout ma być dostępna z wirtualnymi zegarami, ambientowym oświetleniem i aluminiowymi nakładkami na pedały.
Oficjalna premiera Skody Karoq Scout już na jesieni podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.