Jak dotąd pojawiły się sprzeczne informacje na temat jednostki napędowej w nowym Focusie ST. Jedno źródło wspomniało o wzmocnionej jednostce 1.5, a w tym czasie inni informatorzy mówili o osłabionej jednostce benzynowej 2.3. Jednak najnowsze doniesienia z branży mówią o 2-litrowym silniku benzynowym z turbodoładowaniem połączonym z automatyczną skrzynią biegów.
Wszystko wskazuje na to, że silnik będzie połączony z 8-biegowym automatem oferowanym w zwykłym Focusie. Nowoczesna skrzynia będzie konkurować z dwusprzęgłowymi konstrukcjami w Golfie R/GTI, Megane RS czy Hyundaiu i30 N.
Do tej pory Ford Focus ST był oferowany z automatyczną skrzynią biegów, ale tylko w połączeniu z silnikiem Diesla – informatorzy donoszą, że w Europie nie znalazł się żaden klient na taki zestaw. Niewykluczone, że nowy Ford Focus ST będzie znów dostępny z silnikiem wysokoprężnym pod maską. Oprócz nadwozia typu hatchback w ofercie pojawi się jeszcze kombi.
Sportowy hatchback będzie dostępny z 18-calowymi kołami w standardzie, ale za dopłatą będzie można zamówić 19-calowe. Wielowahaczowe zawieszenie będzie połączone z adaptacyjnymi amortyzatorami.