Nowe Porsche Macan - odświeżony SUV debiutuje w Chinach

Filip Trusz
Dzisiaj w Szanghaju Porsche zaprezentowało najnowsze wcielenie bestsellerowego Macana. Nowe Porsche Macan wnosi kilka ciekawych nowości. Co się zmieniło?

Porsche Macan zadebiutowało w 2014 roku i z miejsca stało się globalnym bestsellerem niemieckiej marki. Sprzedano już 350 tysięcy sztuk tego SUV-a, a model największym zainteresowaniem cieszy się w Chinach, gdzie dostarczono ponad 100 000 aut. Właśnie dlatego światowa premiera nowego Macana ma miejsce w Szanghaju. Niedługo powinniśmy zobaczyć nowego Macana w wersji na inne rynki.

Porsche przeprojektowało lekko wygląd SUV-a. Porsche Macan stał się bardziej sportowy i nowocześniejszy. Projektanci starali się nawiązać do wyglądu modeli 911 i 918.

Porsche Macan 2018Porsche Macan 2018 fot. Porsche

Nowe Porsche Macan standardowo wyposażone jest w LED-owe reflektory. Nowy pas przedni sprawia, że auto wydaje się szersze, z kolei kompleksowa modernizacja tylnej części nadwozia bazuje na eleganckim wzornictwie poprzednika. Kolejny charakterystyczny element designu Porsche reprezentuje trzyczęściowy, trójwymiarowy pas świetlny LED. 

Porsche Macan 2018Porsche Macan 2018 fot. Porsche

Macan dostanie także nowe kolory nadwozia, „Miami Blue”, „Mamba Green Metallic”, „Dolomite Silver Metallic” i „Crayon”, które mają tworzyć ciekawe mieszanki z z nowymi pakietami wykończenia wnętrza. W unowocześnionej kabinie znajdziemy opcjonalną kierownicę GT. Pakiet Sport Chrono sprawi, że na kierownicy pojawią się przełącznik trybów jazdy i przycisk Sport Response. Listę opcji z zakresu komfortu poszerzono o podgrzewaną przednią szybę oraz jonizator powietrza, służący poprawie jego jakości w kabinie.

Nowy system multimedialny PCM zapewnia pełną łączność i szerokie cyfrowe funkcje. Duży ekran dotykowy ma aż 11 cali. Przed oczami kierowcy znajdziemy nowo zaprojektowanym panelem wskaźników. Z innych nowości we wnętrzu spostrzegawczy zauważą zmienione otwory wentylacyjne.

Porsche Macan 2018Porsche Macan 2018 fot. Porsche

Pokładową listę systemów wsparcia wzbogacono o asystenta jazdy w korku Traffic Jam Assist, obejmującego adaptacyjny tempomat. Ma on zapewniać bardziej komfortowe i zrelaksowane prowadzenie przy prędkościach do 60 km/h. System ten nie tylko przyspiesza i hamuje w sposób częściowo zautomatyzowany, ale pomaga też w kierowaniu podczas jazdy w korku lub wolno poruszającym się strumieniu pojazdów.

Porsche Macan 2018Porsche Macan 2018 fot. Porsche

Na razie nie podano żadnych informacji o zmianach pod maską Porsche Macana. Niemieccy inżynierowie chwalą się jednak zoptymalizowanym podwoziem SUV-a i nowymi oponami. Macan ma zapewniać jeszcze większą neutralność prowadzenia przy zachowaniu stabilności i zwiększeniu komfortu. 

W zbliżających się miesiącach powinna odbyć się europejska premiera nowego Porsche Macana.

"Samochód tankuje się wodorem w ciągu 2,5 minuty. Może przejechać 600 km, a Polska ma tego gazu pod dostatkiem."

Więcej o:
Copyright © Agora SA