Nowe Audi Q3 mierzy 4485 mm długości, jest więc dłuższe od poprzedniej generacji o 97 mm. Zwiększy się także szerokość do 1849 mm (+18 mm). Jednocześnie SUV został obniżony o 5 mm, do 1585 mm. Audi podkreśla, że o 78 mm powiększono rozstaw osi (do 2681 mm), co zapewniło więcej miejsce we wnętrzu pod względem swobody kolan, głowy i łokci. Stylistycznie model stał się ostrzejszy i znacznie nowocześniejszy.
Tylną kanapę można przesuwać o 150 mm do przodu i do tyłu. Jej oparcie, podzielone na trzy części w stosunku 40:20:40, ma możliwość pochylenia w siedmiu stopniach.
W zależności od pozycji tylnej kanapy i ustawienia jej oparć, bagażnik ma pojemność 530 lub 675 l. Ze złożonymi oparciami, pojemność wynosi 1525 l. Powierzchnię bagażową można regulować na wysokość, w trzech poziomach.
Co ciekawe, w mocno odświeżonym i unowocześnionym wnętrzu standardem będą tzw. wirtualne zegary, czyli 10,25-calowy ekran (za dopłatą może mieć 12,3 cala) przed oczami kierowcy, który zastępuje klasyczne zegary. Kierowca zarządza nim i dostosowuje do swoich potrzeb z poziomu przycisków na kierownicy. Wirtualny kokpit dopełnia duży ekran dotykowy w konsoli centralnej o przekątnej 8,8 cala.
W przeciwieństwie do najwyższych modeli z Ingolstadt w kompaktowym SUV-ie pozostawiono panel sterowania klimatyzacją z przyciskami i pokrętłami. Nie zniknęło także pokrętło do regulacji głośności. Sam projekt kabiny to, to do czego Audi zdążyło nas przyzwyczaić - elegancki, przyjemny dla oka minimalizm i dbałość o szczegóły.
Nowy system multimedialny MMI zapewnia stały dostęp do Internetu i rozbudowane usługi typu connect. Za nagłośnienie wyższych wersji dbać będzie audio dopracowane przez ekspertów z Bang & Olufsen.
Na premierę nowe Audi Q3 będzie dostępne w czterech wersjach silnikowych: trzech benzynowy i jednej wysokoprężnej. Zaczynamy od benzynowych jednostek TFSI. Każda z nich została wyposażona w filtr cząstek stałych.
Bazowa benzyna dostępna jest z napędem na przód i skrzynią S-tronic oraz skrzynią ręczną, która do oferty dołączy z czasem. Za to nowe Q3 z 2.0 TFSI w standardzie mają siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S tronic i stały napęd na cztery koła quattro.
Diesel na razie będzie jeden:
Na początek będzie dostępne z manualną skrzynią biegów i napędem na cztery koła quattro. Nieco później klient będzie miał możliwość zamówienia automatycznej skrzyni biegów S tronic w połączeniu z napędem na przednią oś. W najbliższej przyszłości do oferty dołączy 190-konna wersja silnika 2.0 TDI.
Inżynierowie podkreślają, że chcieli zachować sportowy charakter modelu, a przy tym poprawić komfort jazdy. Przednia oś kompaktowego SUV-a to klasyczne kolumny McPhersona, oś tylna z kolei to złożona struktura czterowahaczowa.
W opcjach znajdziemy zawieszenie z systemem kontroli tłumienia, w którym czujniki mierzą ruchy wszystkich czterech kół oraz przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne. Charakterystyka pracy amortyzatorów jest dopasowywana do warunków nawierzchni i do sytuacji na drodze. Dla szukających ostrzejszego SUV-a przygotowano zawieszenie sportowe.
W nowym Q3 nie zabraknie oczywiście wyboru trybu jazdy Audi drive select z 6 trybami: auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency i individual. Ustawienia wpływają na pracę m.in. silnika, skrzyni, układu kierowniczego i zawieszenia.
Niemcy nie zamierzają zwlekać z rozpoczęcie sprzedaży. Ta rozpocznie się już na jesieni.
Jest jeszcze za wcześnie, żeby rozmawiać o cenach, ale w pierwszej informacji prasowej podano już wyposażenie standardowe nowego Audi Q3. Standardowo kompaktowy SUV będzie wyposażony m.in. w: