Nowy Hyundai Santa Fe zbudowany na nowej płycie podłogowej i do jego konstrukcji wykorzystano nowe stopy aluminium dzięki czemu zmniejszono masę pojazdu, mimo zwiększenia jego gabarytów. Mówiąc o wymiarach trzeba wspomnieć, że czwarta generacja auta będzie miała jedynie jedną długość, która jest większa o 70 mm od poprzednika (4770 mm). Zwiększył się również rozstaw osi. Ma on teraz 2765 mm.
Więcej o nowym Santa Fe dowiecie się z naszej relacji z pierwszych jazd, a my od razu przechodzimy do polskiego cennika nowego SUV-a.
W Polsce dostępne będą trzy różne wersje silnikowe nowego Hyundaia Santa Fe. Wszystkie wysokoprężne. Tylko najsłabszy diesel będzie dostępny z napędem na przód i ręczną skrzynią biegów.
Co znajdziemy na wyposażeniu trzech dostępnych w nowym Santa Fe wersji wyposażenia. Wybraliśmy dla Was najciekawsze i najważniejsze pozycje w każdej z nich:
Wyjściowa cena Hyundaia Santa Fe to 149 900 zł za 150-konnego diesla, napęd na przód i ręczną skrzynię. Bratnia Kia Sorento, która wciąż czeka na nową generację (ostatnio przeszła lifting), kosztuje tyle samo, ale od razu dostępna jest z silnikiem 185 KM, automatem i AWD.
W koncernie VAG znajdziemy dwa SUV-y podobnej wielkości (są trochę krótsze od Santa Fe). VW Tiguan Allspace z bazowym dieslem 2.0 TDI 150 KM, napędem na przód i ręczną skrzynią kosztuje wyjściowo 130 590 zł w wersji Trendline i 140 290 zł w Comfortline. Z kolei Skoda Kodiaq z tym silnikiem od razu dostępna jest z DSG i kosztuje 122 250 zł.
Z kolei Nissana X-Traila z dieslem można mieć już od 110 500 zł, ale ma słabszy silnik (1.6 130 KM) i jest to bazowa wersja Visia. Z ciekawych dużych SUV-ów warto wymienić jeszcze Forda Edge, który kosztuje wyjściowo 171 800 zł, ale w podstawie ma napęd AWD i 180 KM.