Renault Megane R.S Trophy - Francuzi przygotowali jeszcze mocniejsze Megane R.S.

Chwilę po debiucie nowego Renault Megane R.S. przyszedł czas na jeszcze mocniejszą, topową odmianę Trophy. Samochód ma pod maską 300 KM - to jeden z najmocniejszych przednionapędowych hot-hatchy na rynku.

Standardowa odmiana Renault Megane R.S. ma pod maską silnik 1.8 turbo, który generuje 280 KM maksymalnej mocy i 420 Nm momentu obrotowego. Wartość momentu obrotowego jest najlepsze w klasie. Nawet Honda Civic Type R, oferująca 320 KM maksymalnej mocy ma do dyspozycji 400 Nm momentu obrotowego.

W przypadku wersji Trophy maksymalną moc podniesiono o 20 KM, ale moment obrotowy pozostanie niezmieniony. Za przenoszenie potężnego momentu obrotowego odpowiada skrzynia EDC. Wzmocniona jednostka spełnia najnowsze normy emisji spalin, dzięki wykorzystaniu filtra cząstek stałych. W układzie wydechowym zainstalowano zawór regulacji natężenia dźwięku.

Najmocniejsza wersja jest wyposażona w opcjonalny pakiet Cup składający się z mechanizmu różnicowego Torsena, dwumateriałowych tarcz hamulcowych i lżejszych obręczy kół. Amortyzatory są sztywniejsze o 25 proc., sprężyny o 30 proc., a stabilizatory o 10 proc. Na standardowym wyposażeniu znajdziemy również specjalne ogumienie Bridgestone Potenza S001 w rozmiarze 235/35 R19. Na liście opcji znajdziemy fotele Recaro pokryte alcantarą.

Tym razem Renault przygotowało mniej radykalną odmianę Megane R.S. Trophy. Wcześniejszy model pozbawiono tylnej kanapy, zainstalowano w nim rozpórkę tylnego zawieszenia, pasy sportowe i kubełkowe fotele. Prezentowany samochód to po prostu mocniejsza odmiana „zwykłego” R.S.