Honda CR-V to przemyślany produkt, który powstał dla sprecyzowanego klienta. To rodzinny SUV, w którym na pierwszym miejscu stoją przestronność i praktyczność. Nie jest to samochód dla miłośników ostrych zakrętów, sportowych emocji i dynamicznych przyspieszeń. W Hondzie CR-V liczy się miejsce na tylnej kanapie i wielkość bagażnika.
Nietypowo zacznę właśnie od tylnej kanapy. Podróżuje się na niej bardzo wygodnie - nikt nie będzie narzekał na brak miejsca na nogi ani nad głową. Przestronne wnętrze to zasługa zwiększonego rozstawu osi (+40 mm) i poszerzenia nadwozia przy zachowaniu długości poprzednika. Co ważne, tunel środkowy jest symboliczny, pośrodku może więc jechać nie tylko dziecko. Jeżeli jedziemy bez trzeciej osoby, to docenimy miękki podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki. Kolejny plus to dwa wyjścia USB (obsługują szybkie ładowanie, 2,5 A) oraz duże kieszenie w drzwiach.
Bagażnik pomieści znakomite 561 l. Podłoga bagażnika jest teraz szersza o 160 mm i dłuższa o 250 mm. Klapę można otworzyć ruchem stopy pod zderzakiem, a tylne fotele złożyć jednym ruchem.
Honda CR-V 2018 fot. Honda
Honda CR-V nie zawodzi również z przodu. Kieszenie w drzwiach pomieszczą półtoralitrowe butelki, uchwyty na kubki - dwie duże kawy, a ogromny schowek (dostępne są trzy różne ustawienia) w podłokietniku - nawet laptopa lub damską torebkę.
Nowa Honda CR-V, po raz pierwszy, dostępna jest także w wersji siedmiomiejscowej.
Honda CR-V 2018 fot. Honda
Pod maską nowej Hondy CR-V znajdziemy benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, który zadebiutował w Civicu X. Parametry silnika zależą od wybranej skrzyni biegów:
W niedalekiej przyszłość do oferty dołączy także Honda CR-V z napędem hybrydowym.
Honda CR-V 2018 fot. Filip Trusz
Prowadzenie idealnie wpisuje się w charakter modelu. Nowa Honda CR-V jeździ zauważalnie lepiej od poprzedniczki, układ kierowniczy jest precyzyjny, ale auto nie zachęca do szybkiej jazdy. W ostrzejszych zakrętach i łukach nadwozie się przechyla, a my nie czujemy się do końca pewnie.
Honda CR-V najlepiej sprawuje się podczas spokojnego pokonywania kolejnych kilometrów. Wtedy docenimy nowe zawieszenie i nienaganny komfort jazdy, jaki zapewnia. SUV bez najmniejszego problemu wybiera nierówności na drodze. Kolejną zaletą jest wyciszenie wnętrza (Honda chwali się systemem aktywnej redukcji hałasu) - na pokładzie robi się głośniej dopiero przy prędkościach autostradowych.
Podczas krótkich jazd testowych trudno oceniać realne zużycie paliwa. Komputer pokładowy pokazywał mi zwykle 1-1,5 l więcej od deklarowanego. Nowa Honda CR-V ma lepiej radzić sobie w terenie. Prześwit został zwiększony o 35 mm, a nowe oprogramowanie układu AWD ma poprawić właściwości terenowe.
Honda CR-V 2018 fot. Filip Trusz
Honda chwali się, że wnętrze nowej Hondy CR-V dorównuje SUV-om klasy premium, ale to trochę przesada. Owszem kabina jest elegancka, a strategiczne miejsca wykończono miękkimi i przyjemnymi w dotyku materiałami, ale z pewnością nie jest to poziom marek premium. Wnętrze ożywiają metaliczne, polerowane elementy oraz panele ozdobne przypominające drewno. Standardowo, model CR-V dostępny jest z materiałową, czarną tapicerką foteli, którą w wyższych wersjach wyposażeniowych zastępuje miękka skóra naturalna w kolorze czarnym lub w odcieniu kości słoniowej.
Przed kierowcą umieszczono zupełnie nowy zestaw zegarów z centralnie umieszczonym, dużym, kolorowym, siedmiocalowym wyświetlaczem TFT-LCD. Oprócz prędkościomierza i obrotomierza ekran może pokazywać m.in. wskazania nawigacji, odtwarzaną muzykę, kontakty z telefonu czy dane dotyczące napędu 4x4. W nowej Hondzie CR-V pojawił się także wyświetlacz HUD.
Honda CR-V 2018 fot. Honda
Lekko przestarzały system multimedialny znamy dobrze z nowego Civica. Miłośnicy smarfonów z pewnością ucieszą się z integracji systemu ze smarfonami za pomocą Apple CarPlay oraz Android Auto.
Honda CR-V 2018 fot. Filip Trusz
Polska premiera Hondy CR-V została zaplanowana na jesień tego roku. Prawdopodobnie będzie to październik. Niestety, jest jeszcze za wcześnie na rozmowę o polskich cenach. Te poznamy bliżej rynkowej premiery.
Nowa Honda CR-V pod wieloma względami należy do samej czołówki segmentu. Jeżeli szukacie przestronnego, rodzinnego samochodu z dużym i ustawnym bagażnikiem, to warto poczekać do jesieni i sprawdzić CR-V. W kategorii "rodzinny SUV" nowa Honda CR-V to zdecydowanie jeden z najmocniejszych graczy na polskim rynku.