Nowy pojazd to siostrzana konstrukcja dla takich modeli jak Citroen Berlingo i Opel Combo. Auto powstało w ramach jednego projektu, ale każdy z tych modeli zachował odrębność w kwestii stylistyki.
Do budowy wykorzystano płytę podłogową EMP2 – dzięki temu pod maskę trafiły nowoczesne jednostki napędowe. Model Rifter jest oferowany w dwóch długościach nadwozia – 4,40 lub 4,75 m. Oprócz tego inżynierowie mogli zastosować wiele systemów wspierających kierowcę, takich jak adaptacyjny tempomat, system rozpoznający znaki drogowe, monitoring poziomu koncentracji kierowcy czy kamera z widokiem 180 stopni.
Peugeot Rifter - prezentacja modelu
Peugeot Rifter będzie kosztował w Polsce 74 800 zł z bazowym silnikiem 1.2 PureTech 110 w wersji standardowej. Do dłuższej odmiany trzeba dopłacić 4 tysiące zł (78 800 zł). Zwolennicy silników wysokoprężnych zapłacą trochę więcej, bo najtańszy diesel 1.5 BlueHDi 75 KM został wyceniony na 77 600 zł, tak słaby silnik nie jest dostępny w wersji Long.
Tak prezentują się polskie ceny Peugeota Riftera:
Wersja wyposażenia Active:
Wersja wyposażenia Allure:
Wersja wyposażenia GT-Line: