Nowy Peugeot 508 - ceny w Polsce. Atak Francuzów na klasę premium

Filip Trusz
Peugeot nareszcie opublikował pełny polski cennik nowego Peugeota 508. I, tak jak wielu podejrzewało, nie jest tanio. Peugeot 508 debiutuje z mocnym silnikiem benzynowym i kosztuje wyjściowo 131 900 zł. Tańszy jest 130-konny diesel, za którego zapłacimy 123 900 zł.

Już cena premierowej, bardzo bogato wyposażonej wersji First Editon (199 900 lub 203 900 zł) zapowiedziała, że nowy Peugeot 508 będzie kosztował dość sporo. Teraz poznaliśmy cennik pięknego sedana i od razu widać, że ambicjami Francuzów jest atak na klasę premium.

Nowy Peugeot 508 debiutuje od razu z mocnym, bo aż 180-konnym silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów. W podstawowej wersji wyposażenia Active kosztuje wyjściowo 131 900 zł. Mniej zapłacimy za bazowego, dużo słabszego diesla BlueHDi 130 z ręczną skrzynią - 123 900 zł.

Polski cennik nowego Peugeota 508:

Polski cennik nowego Peugeota 508Polski cennik nowego Peugeota 508 fot. Peugeot

Co nowy Peugeot 508 oferuje w standardzie?

Najciekawsze elementy wyposażenia Peugeota 508 w podstawowej wersji wyposażenia Active:

  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist,
  • 6x poduszki powietrzne,
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości,
  • Czujniki parkowania z tyłu,
  • Felgi aluminiowe 16" Cypress /16" Bandon / 17" Merion,
  • Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia,
  • Wlot powietrza do chłodnicy z poziomym żebrowaniem,
  • Chromowane listwy wokół szyb bocznych,
  • Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon,
  • Podsufitka w kolorze beżowym Salin,
  • Kierownica pokryta skórą licową,
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa,
  • System bezkluczykowego uruchomienia auta DML,
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne,
  • Nowy Peugeot i-Cockpit,
  • Manualna regulacja foteli przednich na wysokość,
  • Multimedialny Ekran Dotykowy 8" SD,
  • Radio z MP3, 8 głośników, Bluetooth, USB.

W wyższej wersji Allure dostaniemy jeszcze m.in.: pakiet oświetlenia ambiente, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego fotela kierowcy, nawigację satelitarną, Mirror Screen i multimedialny ekran dotykowy 10' HD oraz 4 gniazda USB.

GT Line rozszerza wyposażenie Allure o wiele sportowych akcentów stylistycznych. We wnętrzu znajdziemy kierownicę pokrytą perforowaną skórą licową, czarną podsufitkę i deskę rozdzielczą z przeszyciami. Standardem są także reflektory Full LED oraz Peugeot i-Cockpit Amplify i pakiet manualny AGR dla foteli przednich.

W Peugeocie 508 GT standardem jest m.in.: zawieszenie adaptacyjne, system Hi-Fi FOCAL Premium (The French Acoustic Signature), pakiet manualny AGR* dla foteli przednich z podgrzewaniem, 18-calowe felgi oraz deska rozdzielcza i panele drzwiowe
wykończone drewnem w kolorze Zebrano.

Jak Peugeot 508 wypada na tle konkurencji?

Konkurencyjny Volkswagen Passat kosztuje wyjściowo 79 990 zł, ale w tej wersji ma pod maską słaby silnik 1.4 TSI 125 KM. Passat Comfortline z DSG i motorem 1.8 TSI 180 KM kosztuje 124 790 zł (w aktualnej promocji 110 tys. zł). Peugeot 508 jest także droższy od Mazdy 6, która z mocnym silnikiem 2.0 165 KM i automatem kosztuje w Polsce wyjściowo 112 900 zł. Koncernowy kolega, Opel Insignia, z porównywalnym silnikiem (1.5 165 KM) i automatem również może się pochwalić niższą ceną wyjściową - 109 900 zł.

Mając 131 900 zł na koncie (tyle kosztuje benzynowe 508) można już powoli myśleć o klasie premium w tym segmencie. Przykładowo, Audi A4 z silnikiem 1.4 TFSI 150 KM kosztuje 134 900 zł/ 144 400 zł z Stroniciem. BMW serii 3 kosztuje wyjściowo 132 300 zł, ale ma 136-konny silnik. Za 184-konne 320i trzeba zapłacić minimum 150 tys. zł. Nowa Klasa C z silnikiem 1.6 129 KM i 9-biegowym automatem kosztuje wyjściowo 135 296 zł.

Czy Twoim zdaniem nowy Peugeot 508 z ceną tak zbliżoną do samochodów klasy premium odniesie sukces na polskim rynku?
Więcej o:
Copyright © Agora SA