Już cena premierowej, bardzo bogato wyposażonej wersji First Editon (199 900 lub 203 900 zł) zapowiedziała, że nowy Peugeot 508 będzie kosztował dość sporo. Teraz poznaliśmy cennik pięknego sedana i od razu widać, że ambicjami Francuzów jest atak na klasę premium.
Nowy Peugeot 508 debiutuje od razu z mocnym, bo aż 180-konnym silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów. W podstawowej wersji wyposażenia Active kosztuje wyjściowo 131 900 zł. Mniej zapłacimy za bazowego, dużo słabszego diesla BlueHDi 130 z ręczną skrzynią - 123 900 zł.
Polski cennik nowego Peugeota 508 fot. Peugeot
Najciekawsze elementy wyposażenia Peugeota 508 w podstawowej wersji wyposażenia Active:
W wyższej wersji Allure dostaniemy jeszcze m.in.: pakiet oświetlenia ambiente, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego fotela kierowcy, nawigację satelitarną, Mirror Screen i multimedialny ekran dotykowy 10' HD oraz 4 gniazda USB.
GT Line rozszerza wyposażenie Allure o wiele sportowych akcentów stylistycznych. We wnętrzu znajdziemy kierownicę pokrytą perforowaną skórą licową, czarną podsufitkę i deskę rozdzielczą z przeszyciami. Standardem są także reflektory Full LED oraz Peugeot i-Cockpit Amplify i pakiet manualny AGR dla foteli przednich.
W Peugeocie 508 GT standardem jest m.in.: zawieszenie adaptacyjne, system Hi-Fi FOCAL Premium (The French Acoustic Signature), pakiet manualny AGR* dla foteli przednich z podgrzewaniem, 18-calowe felgi oraz deska rozdzielcza i panele drzwiowe
wykończone drewnem w kolorze Zebrano.
Konkurencyjny Volkswagen Passat kosztuje wyjściowo 79 990 zł, ale w tej wersji ma pod maską słaby silnik 1.4 TSI 125 KM. Passat Comfortline z DSG i motorem 1.8 TSI 180 KM kosztuje 124 790 zł (w aktualnej promocji 110 tys. zł). Peugeot 508 jest także droższy od Mazdy 6, która z mocnym silnikiem 2.0 165 KM i automatem kosztuje w Polsce wyjściowo 112 900 zł. Koncernowy kolega, Opel Insignia, z porównywalnym silnikiem (1.5 165 KM) i automatem również może się pochwalić niższą ceną wyjściową - 109 900 zł.
Mając 131 900 zł na koncie (tyle kosztuje benzynowe 508) można już powoli myśleć o klasie premium w tym segmencie. Przykładowo, Audi A4 z silnikiem 1.4 TFSI 150 KM kosztuje 134 900 zł/ 144 400 zł z Stroniciem. BMW serii 3 kosztuje wyjściowo 132 300 zł, ale ma 136-konny silnik. Za 184-konne 320i trzeba zapłacić minimum 150 tys. zł. Nowa Klasa C z silnikiem 1.6 129 KM i 9-biegowym automatem kosztuje wyjściowo 135 296 zł.