Nowy Peugeot 508 - ceny w Polsce. Atak Francuzów na klasę premium

Filip Trusz
Peugeot nareszcie opublikował pełny polski cennik nowego Peugeota 508. I, tak jak wielu podejrzewało, nie jest tanio. Peugeot 508 debiutuje z mocnym silnikiem benzynowym i kosztuje wyjściowo 131 900 zł. Tańszy jest 130-konny diesel, za którego zapłacimy 123 900 zł.

Już cena premierowej, bardzo bogato wyposażonej wersji First Editon (199 900 lub 203 900 zł) zapowiedziała, że nowy Peugeot 508 będzie kosztował dość sporo. Teraz poznaliśmy cennik pięknego sedana i od razu widać, że ambicjami Francuzów jest atak na klasę premium.

Nowy Peugeot 508 debiutuje od razu z mocnym, bo aż 180-konnym silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów. W podstawowej wersji wyposażenia Active kosztuje wyjściowo 131 900 zł. Mniej zapłacimy za bazowego, dużo słabszego diesla BlueHDi 130 z ręczną skrzynią - 123 900 zł.

Polski cennik nowego Peugeota 508:

Polski cennik nowego Peugeota 508Polski cennik nowego Peugeota 508 fot. Peugeot

Co nowy Peugeot 508 oferuje w standardzie?

Najciekawsze elementy wyposażenia Peugeota 508 w podstawowej wersji wyposażenia Active:

  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist,
  • 6x poduszki powietrzne,
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości,
  • Czujniki parkowania z tyłu,
  • Felgi aluminiowe 16" Cypress /16" Bandon / 17" Merion,
  • Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia,
  • Wlot powietrza do chłodnicy z poziomym żebrowaniem,
  • Chromowane listwy wokół szyb bocznych,
  • Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon,
  • Podsufitka w kolorze beżowym Salin,
  • Kierownica pokryta skórą licową,
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa,
  • System bezkluczykowego uruchomienia auta DML,
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne,
  • Nowy Peugeot i-Cockpit,
  • Manualna regulacja foteli przednich na wysokość,
  • Multimedialny Ekran Dotykowy 8" SD,
  • Radio z MP3, 8 głośników, Bluetooth, USB.

W wyższej wersji Allure dostaniemy jeszcze m.in.: pakiet oświetlenia ambiente, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego fotela kierowcy, nawigację satelitarną, Mirror Screen i multimedialny ekran dotykowy 10' HD oraz 4 gniazda USB.

GT Line rozszerza wyposażenie Allure o wiele sportowych akcentów stylistycznych. We wnętrzu znajdziemy kierownicę pokrytą perforowaną skórą licową, czarną podsufitkę i deskę rozdzielczą z przeszyciami. Standardem są także reflektory Full LED oraz Peugeot i-Cockpit Amplify i pakiet manualny AGR dla foteli przednich.

W Peugeocie 508 GT standardem jest m.in.: zawieszenie adaptacyjne, system Hi-Fi FOCAL Premium (The French Acoustic Signature), pakiet manualny AGR* dla foteli przednich z podgrzewaniem, 18-calowe felgi oraz deska rozdzielcza i panele drzwiowe
wykończone drewnem w kolorze Zebrano.

Jak Peugeot 508 wypada na tle konkurencji?

Konkurencyjny Volkswagen Passat kosztuje wyjściowo 79 990 zł, ale w tej wersji ma pod maską słaby silnik 1.4 TSI 125 KM. Passat Comfortline z DSG i motorem 1.8 TSI 180 KM kosztuje 124 790 zł (w aktualnej promocji 110 tys. zł). Peugeot 508 jest także droższy od Mazdy 6, która z mocnym silnikiem 2.0 165 KM i automatem kosztuje w Polsce wyjściowo 112 900 zł. Koncernowy kolega, Opel Insignia, z porównywalnym silnikiem (1.5 165 KM) i automatem również może się pochwalić niższą ceną wyjściową - 109 900 zł.

Mając 131 900 zł na koncie (tyle kosztuje benzynowe 508) można już powoli myśleć o klasie premium w tym segmencie. Przykładowo, Audi A4 z silnikiem 1.4 TFSI 150 KM kosztuje 134 900 zł/ 144 400 zł z Stroniciem. BMW serii 3 kosztuje wyjściowo 132 300 zł, ale ma 136-konny silnik. Za 184-konne 320i trzeba zapłacić minimum 150 tys. zł. Nowa Klasa C z silnikiem 1.6 129 KM i 9-biegowym automatem kosztuje wyjściowo 135 296 zł.

Czy Twoim zdaniem nowy Peugeot 508 z ceną tak zbliżoną do samochodów klasy premium odniesie sukces na polskim rynku?
Więcej o:
Komentarze (88)
Nowy Peugeot 508 - ceny w Polsce. Atak Francuzów na klasę premium
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gosc

    0

    Irak wolę peugeota 20 lat już jeżdżę od 106 405 206 307 407 308. Żaden mnie nie zawiodła przebieg po ponad 350 tys zadnij poważnej awarii a po drugie jako Polak nigdy niemca

  • Gość: Marek

    0

    Nie wiem kto kupi taki duży samochód z wbudowanym silnikiem od kosiarki.

  • Gość: Tomy

    Oceniono 1 raz 1

    W tej cenie ok.180tyś zł jest Volvo S60 (nowe) T5 250KM ??? i to z super wyposażeniem.

  • Gość: konop

    0

    jesooo, przeciez ten Peugeot będzie za 3 lata kosztował 50 tys zł, a i tak będzie sukces jak znajdzie się kupiec. Nie twierdzę, ze to złe auto, ale niestety nie ma szans za tę cenę,

  • najprawdziwszypolak

    Oceniono 1 raz 1

    Bardzo lubię markę Peugeot, a nowy 508 jest wg piękny - nieprzeszarżowana estetyka, elegancki, francuski w najlepszym tego słowa znaczeniu. Wolałbym go na pewno od Passata czy Superba, Mazdy 6 i Insigni.
    Natomiast z tą (zwyczajowo pojmowaną) klasą premium...hmm... Od dwóch lat jeżdżę C klasą. Kupiłem z salonu auto demonstracyjne z niedużym przebiegiem. Przez te 2 lata zrobiłem 80 tys kilometrów, bo codziennie dojeżdżam do pracy do innego miasta. Do tej pory bez usterek. Nie wiem czy zamieniłbym mojego zajeżdżonego Mercedesa na Peugeota nówkę sztukę. Po pierwsze, bałbym się trochę kwestii awaryjności i niezawodności, po drugie - utrata wartości po kilku latach. Kiedy przeglądam internet wiem, że za mój samochód mogę wziąć całkiem zadowalające pieniądze i dość ładnie trzyma cenę. Czy tak byłoby z Peugeotem 508??? Mam wątpliwości. Ale śliczny jest. I tak go kocham.

  • Gość: wsad

    0

    Od paru dni czytam sobie recenzje na różnych portalach… na wszystkich znajdują się odniesienia tylko do dwóch pierwszych odcinków w reżyserii p. Agnieszki Holland. A co z resztą? Nie można oceniać całego serialu, który był reżyserowany przez aż 4 twórców na podstawie jednej osoby. Proszę tak więcej nie robić. Należy obejrzeć całość i dopiero wtedy wydać osąd, wtedy powstanie rzetelna recenzja, A więc poczekajmy do 30 listopada i przekonajmy się sami.

  • Gość: Marcin

    0

    Nikt nie ukrywa tego, że pierwsze dwa odcinki wyreżyserowała Agnieszka Holland. Z całym szacunkiem do całego dorobku Pani Holland, ale seriale z takim potencjałem na wartką akcję powinny reżyserować osoby, które w takim właśnie gatunku się odnajdują. Z takiego doboru reżyserów - Holland, Adamik, Chajdas, Smoczyńska - z odmiennymi stylami, wyszedł świetny serial. Niestety pierwsze dwa odcinki trzeba przecierpieć. Później jest już tylko lepiej.

  • Gość: kopter

    0

    Maciej Musiał, Więckiewicz, Olszańska i Chyra to naprawdę zacne grono. Netflix, chylę czoła i obiecuję, że obejrzę od deski do deski.

  • Gość: naiwny

    0

    Agnieszka Holland zaczyna w znanym dla siebie stylu.. ale do tego już nas przyzwyczaiła. Od trzeciego odcinka zaczyna się petarda!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX