Samochód zbudowano na płycie podłogowej TNGA - z przodu i z tyłu zastosowano wielowahaczowe zawieszenie. Inżynierowie Toyoty testowali wersję przedprodukcyjną na torze Nurburgring. Pod maskę trafi jeden z trzech silników. Podstawowy wariant to 2-litrowy motor z turbodoładowaniem połączony z 8-biegową, automatyczną skrzynią. Konstrukcja oferuje maksymalna moc 245 KM i 350 Nm momentu obrotowego.
W ofercie będzie jeszcze dostępny 2,5-litrowy silnik benzynowy Dynamic Force (226 KM) oraz 3,5-litrowe V6 połączone z silnikiem elektrycznym. Hybrydowy zestaw oferuje 359 KM maksymalnej mocy. W zależności od silnika Toyota Crown będzie dostępna napędem na tył lub wszystkie koła.
Wnętrze Toyoty Crown zostało mocno przeprojektowane. Nadal jest sporo miejsca w środku, ale oprócz tego w centralnej części kokpitu pojawiły się dwa dotykowe ekrany. Wszystkie wersje wyposażeniowe mają ma pokładzie system Drive Mode Select, a w egzemplarzach ze znaczkiem RS jest jeszcze dodatkowy tryb Custom, który pozwala dostosować pracę wybranych układów. Na liście wyposażenia modelu Crown jest dostępny system Toyota Safety Sense drugiej generacji.
Samochód zadebiutuje w japońskich salonach już za kilka dni. Cena podstawowej wersji na rynku azjatyckim wynosi 41 200 dolarów. Producent przewiduje, że miesięczna sprzedaż utrzyma się na poziomie 4,5 tys. egzemplarzy.