Range Rover SV Coupe - ceny w Polsce. Bez półtora miliona zł nie podchodź

Filip Trusz
Wyjątkowego Range Rovera SV Coupe można już zamawiać w polskich salonach. Cena przyprawia o zawrót głowy, ale trudno się dziwić, skoro Brytyjczycy wyprodukują niecały tysiąc sztuk modelu SV Coupe.

1 499 000 zł - dokładnie tyle będzie na polskim rynku kosztował Range Rover SV Coupe. Tak wysoka cena wyjściowa sprawia, że to najdroższy SUV w Polsce. Ale to nie koniec, bo na liście opcji znajdziemy kilka ciekawych pozycji. Choćby lakier SVO Liquid Satin za 188 410 zł (!) albo wysuwane progi boczne za 15 820 zł. W standardzie za półtora miliona złotych dostaniemy np. czterostrefową klimatyzację, felgi w rozmiarze 22 cali czy skórzaną tapicerkę.

Skąd aż tak wygórowane ceny? Range Rover SV Coupe to samochód ściśle limitowany. Koncern JLR wyprodukuje tylko 999 sztuk. Taka liczba ma pokryć zapotrzebowanie na całym świecie, a chętnych z pewnością nie zabraknie, bo olbrzymi SUV Coupe wzbudził niemałą sensację podczas prezentacji.

Range Rover SV CoupeRange Rover SV Coupe fot. JLR

Range Rover SV Coupe - co to w ogóle za samochód?

Na marcowym salonie w Genewie zadebiutował flagowy model brytyjskiej marki. Auto wygląda okazale i pomimo 5 metrów długości prezentuje się nadal bardzo dynamicznie.

Inżynierowie zaprojektowali opadający dach i mocno pochylony słupek C, a całość postawiono na felgach w rozmiarach od 21 do 23 cali. Wrażenie robią reflektory w technologii Pixel-Laser LED składające się ze 144 diod LED i 4 laserowych. Rozświetlają drogę na dystansie ponad 500 metrów.

Specjalna wersja będzie się wyróżniać lakierem – klienci mogą wybierać spośród 100 barw, a w ofercie pojawi się lakier Liquesence o strukturze ciekłego metalu, dostępny w czterech wersjach z dwoma odcieniami połysku.

Range Rover SV CoupeRange Rover SV Coupe fot. JLR

Kabina Range Rovera również oferuje możliwość personalizacji. Nie zabrakło tam wstawek z drewna łączących orzech i jesion. Deska rozdzielcza składa się z trzech ekranów (dwóch dotykowych i jednego zastępującego wskaźniki). Podobne rozwiązanie zastosowano wcześniej w modelu Velar i szybko przyjęło się w innych modelach marki.

Pod maską luksusowego coupe pracuje 5-litrowy silnik V8 z kompresorem. Jednostka rozwija 565 KM maksymalnej mocy i 700 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 266 km/h. Poza tym Range Rover oferuje terenowe właściwości jezdne. Pneumatyczne zawieszenie oferuje regulację prześwitu w zakresie 9 cm, a wersja Coupe jest wyposażona w system Terrain Response 2, reduktor i blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Auto może brodzić do głębokości 90 cm, a także ciągnąć przyczepę o masie własnej 3,5 tony.

Czy podoba Ci się Range Rover SV Coupe?
Więcej o:
Copyright © Agora SA