Nowe BMW X5 - Niemcy pokazali flagowego SUV-a

BMW zaprezentowało czwartą generację swojego topowego SUV-a. Model X5 o typoszeregu G05 trafi do salonów jeszcze w tym roku.

Nowe BMW X5 - wymiary

Nowy model urósł w porównaniu z poprzednikiem – długość nadwozia wzrosła o 36 mm, szerokość o 66 mm, a wysokość o 19 mm. Nowe BMW X5 mierzy 4922 mm długości, 2004 mm szerokości i 1745 mm wysokości. Przy okazji zwiększono rozstaw osi o 42 mm – co daje w sumie 2975 mm.

Wygląd nowej generacji wpisuje się w nowy język designu producenta. Nowym zabiegiem stylistycznym są połączone w jedną całość „nerki” na osłonie chłodnicy. W przednich błotnikach pojawiły się wloty powietrza, a układ wydechowy wkomponowano w tylny zderzak. To pierwszy model BMW oferowany z 22-calowymi obręczami kół (dostępne za dopłatą). W podstawowej odmianie znajdziemy 18-calowe felgi.

Auto będzie oferowane w kilku pakietach, m.in. xLine i M Sport. Pierwszy wyróżnia się satynowymi dodatkami i 19-calowymi obręczami. Drugi charakteryzuje się czarnymi dodatkami, 20-calowymi felgami i sportowym układem wydechowym.

Wnętrze i silniki nowego BMW X5

Nowe BMW X5
Nowe BMW X5 Fot. BMW

W kabinie pojawiły się cyfrowe zegary BMW Live Cockpit Professional. Wyświetlacz zegarów i ekran systemu infotainment mają przekątną 12,3 cala. Na liście wyposażenia opcjonalnego pojawiły się takie elementy jak: wielkie okno dachowe, wyświetlacz HUD nowej generacji, 20-głośnikowy system audio Bowers&Wilkins, podgrzewane uchwyty na kubki w konsoli środkowej, podgrzewane podłokietniki, nastrojowe oświetlenie kabiny czy 4-strefowa klimatyzacja.

Pod maską nowego X5 znajdziemy trzy jednostki napędowe, oferowane w standardzie z napędem xDrive i 8-biegowym automatem. Ofertę otwiera silnik benzynowy o pojemności 3-litrów - konstrukcja twin power turbo rozwija 340 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego. Podstawowa wersja X5 xDrive 40i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 243 km/h. W gamie pojawią się też dwa 6-cylindrowe diesle o pojemności 3.0 – słabszy rozwija 265 KM (620 Nm), a mocniejszy 400 KM (760 Nm). W wersji przeznaczonej na rynek amerykański przewidziano jeszcze silnik V8 4,4 o mocy 462 KM (650 Nm).

Zobacz wideo
Więcej o: