O krok za daleko? Skoda pokazała model Sunroq - SUV-a bez dachu. Rodzi się nowa moda

Filip Trusz
Jest już tradycją, że Czesi co roku prezentuje wyjątkowy projekt praktykantów z Akademii Skody. Tym razem ekipa wzięła na warsztat Karoqa i... pozbawiła go dachu. Czy SUV-y cabrio to coś, na co czekają kierowcy?

SUV-y cabrio to kolejna nisza, którą producenci samochodów starają się zapełnić. Zaczęło się nieśmiało od konceptów-ciekawostek, ale z czasem w salonach pojawiły się pierwsze samochody tego typu. Przykładowo, w Stanach Nissan sprzedawał kiedyś Murano CrossCabriolet. Ale wcale nie trzeba szukać aż tak daleko - w polskich salonach znajdziemy Evoque'a Convertible:

Range Rover Evoque ConvertibleRange Rover Evoque Convertible fot. JLR

Najmniejszy Range Rover bez dachu kosztuje wyjściowo 228 000 zł, jest więc samochodem bardzo drogim, ale dla ewentualnych fanów SUV-ów cabrio już niedługo nastaną lepsze czasy. Swojego crossovera w takim stylu oficjalnie zapowiedział już Volkswagen. T-Roc, na którym nowy model będzie prawdopodobnie bazował, kosztuje 78 tysięcy zł. Na zdjęciu poniżej widzicie koncepcyjnego T-Crossa Breeze.

Volkswagen T-Cross BreezeVolkswagen T-Cross Breeze Fot. Volkswagen

Skoda Sunroq - SUV bez dachu na każdą kieszeń

Skoro o swoim SUV-ie bez dachu myśli Volkswagen, to zielone światło do podobnych projektów na pewno dostaną podległe mu marki.

Skoda już eksperymentuje z nową rynkową niszą. Właśnie zaprezentowano koncepcyjny model Sunroq. Ekipa 23 praktykantów z Akademii Skody dostała wolną rękę i mogła pokazać kilka swoich pomysłów. Młodzi adepci w wieku 17, 18 i 20 lat, specjalizujący się w różnych dziedzinach mieli za zadanie opracować projekt modelu Karoq, który będzie wyróżniać się zupełnie nowym charakterem. Nad zespołem czuwali doświadczeni projektanci z czeskiego koncernu.

Zapadła decyzja, żeby opracować kabriolet na bazie standardowego modelu Karoq. Samochód stracił drugą parę drzwi, a tylna część nadwozia została przeprojektowana, żeby pomieścić składany dach.

Pod maską pracuje 1,5-litrowy silnik benzynowy TSI, który dobrze znamy z Karoqa. Rozpędza SUV-a cabrio do 100 km/h w 8,4 s i pozwala osiągnąć 204 km/h prędkości maksymalnej.

Skoda Karoq CabrioletSkoda Karoq Cabriolet fot. Skoda

Skoda Sunroq powstała w tylko jednym egzemplarzu. Możemy się jednak spodziewać, że Czesi w najbliższej przyszłości odkurzą projekt swoich praktykantów. Wszystko zależy od popularności SUV-ów bez dachu. Jeżeli okaże się, że na rynku jest duże zainteresowanie to podobny projekt z pewnością wróci.

A co wy myślicie o SUV-ach cabrio? Dajcie nam znać w komentarzach i sondażu poniżej.

Czy Twoim zdaniem SUV-y bez dachu przyjmą się na rynku?
Więcej o:
Copyright © Agora SA