Subaru nie zamierza iść zgodnie z modą. Stawia na sedany i klasyczne bryły

Japoński producent idzie na przekór modzie. Kilka tygodni temu Ford ogłosił, że zamierza zrezygnować z modeli o klasycznych bryłach na rzecz SUV-ów, a tymczasem Subaru nie zamierza zmieniać frontu.

W rozmowie z zagranicznymi dziennikarzami przedstawiciel amerykańskiego oddziału marki Subaru stwierdził, że samochody typu sedan będą ogrywać coraz ważniejszą rolę w przypadku podwyżek cen paliw.

Dlatego w gamie modelowej japońskiego producenta cały czas znajdziemy Imprezę w wydaniu sedan i hatchback. Takie samochody zużywają mniej paliwa niż porównywalne SUV-y.

Przez ostatnie lata sprzedaż samochodów marki Subaru zmniejszała się. W przypadku modeli WRX i WRX STI sprzedaż spadła o 8,2 proc., a model BRZ zaliczył spadek o 10,1 proc. W przypadku zwykłej Imprezy zainteresowanie zmniejszyło się o 16,3 proc., a Legacy zaliczyło wynik gorszy o 13,9 proc. W tym samym czasie sprzedaż modelu Crosstrek wzrosła o 66,6 proc. To pokazuje, jak zmieniają się preferencje klientów.

Mimo mocnego przywiązania do klasycznych brył, Subaru nie rezygnuje z rozwijania gamy w modnych segmentach. Jakiś czas temu marka zaprezentowała model Ascent, czyli crossovera z trzema rzędami siedzeń.

Subaru jest na razie jedynym producentem, który podjął tak odważną decyzję. Czas pokaże, czy japoński producent wyjdzie na tym dobrze.

Więcej o:
Copyright © Agora SA