Generacja "Z" przyczyną boomu na subkompaktowe SUV-y

Według najnowszych, amerykańskich badań, ludzie urodzeni po 1995 roku, czyli tzw. generacja "Z", są odpowiedzialni za zmiany na rynku motoryzacyjnym.

Jedna trzecia ludzi z tego pokolenia może legalnie prowadzić samochód. Młodzi ludzie interesują się nowymi technologiami, a 92 proc. z nich posiada lub planuje mieć własne cztery kółka. To wynik ankiety przeprowadzonej przez KBB/Autotrader w 2016 roku. Okazuje się, że najpopularniejszym wyborem są subkompaktowe SUV-y i crossovery.

Analitycy przypominają, że ostatnie trzy pokolenia również były zainteresowane SUV-ami. Chociaż teraz jest większe przełożenie na nieduże samochody, jak np. Ford EcoSport. Jeszcze cztery lata temu klienci w przedziale wiekowym 18-24 kupili 8121 samochodów z segmentu B oraz 443 subkompaktowe SUV-y. W ubiegłym roku proporcje mocno się zmieniły – w tej grupie wiekowej zarejestrowano sprzedaż 3981 subkompaktowych aut oraz 2840 sztuki subkompaktowych SUV-ów.

Inne badania pokazują, że w 2017 roku 11,3 proc. kupujących w przedziale wiekowym 18-24 wybrało subkompaktowego SUV-a. Jeszcze pięć lat temu było to zaledwie 2 proc. kupujących.

Więcej o: